728 x 90

تجمع اعتراضی کارگران پارس جنوبی، مناطق آزاد اروند، پالایشگاه بیدبلند، رانندگان تانکرهای سوخت‌رسان و سهامداران ذوب‌آهن

تداوم اعتراض و تجمع کارگران مناطق آزاد اروند
تداوم اعتراض و تجمع کارگران مناطق آزاد اروند

تجمع کارگران اخراجی پارس جنوبی

روز سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه، جمعی از کارگران اخراجی پارس جنوبی (عسلویه) به‌دنبال محقق نشدن وعده‌های مسئولان در خصوص بازگشت به کار، دست به تجمع اعتراضی زدند.

طی روزهای اخیر دهها تن از کارگران پارس جنوبی به بهانه‌های مختلف از جمله عدم نیاز و اتمام قرارداد کاری از کار بیکار شدند. به‌رغم برپایی چندین تجمع اعتراضی ولی تاکنون هیچ مقام مسئولی پاسخگوی این کارگران پیمانی نبوده و این در حالی است که آنها دشوارترین و کلیدی‌ترین فعالیت‌های صنایع نفت و گاز را انجام می‌دادند. لازم به ذکر است که شمار زیادی از کارگران پارس جنوبی که خارج از شمول قانون کار و تحت پوشش یک مقررات خاص به نام «مقررات اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» کار می‌کنند، از پایین‌ترین سطح حقوق شغلی برخوردارند.

تجمع اعتراضی رانندگان تانکرهای سوخت‌رسان در چومان

روز سه‌شنبه ۱۱ آذر، جمعی از رانندگان تانکرهای سوخت‌رسان در شهرستان چومان (اردبیل) در اعتراض به پایین بودن کرایه حمل سوخت برای تحویل در جایگاههای سوخت تجمع کردند.

رانندگان تانکر سوخت‌رسان در این تجمع با توجه به کرایه پایین حمل سوخت اعلام کردند که متضرر شده‌اند و خواستار افزایش کرایه خود شدند.

-رانندگان تانکرهای سوخت رسان درچومان

تداوم اعتراض و تجمع کارگران مناطق آزاد اروند

روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه بار دیگر جمعی از کارگران مناطق آزاد اروند در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و جانی اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گفته یکی از معترضان در بندر ماهشهر، در اینجا قوانین برده‌داری حاکم است. کارگران مناطق آزاد نه امنیت شغلی دارند و نه امنیت جانی، در خوابگاهها و محیط کار پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت نمی‌شود. حقوق کارگران در مناطق ویژه اقتصادی عیان‌تر نقض می‌شود. کارفرمایان هم هر وقت که بخواهند حکم به اخراج کارگران می‌دهند.

-تداوم-تجمع-کارگران-مناطق-آزاد

تداوم تجمع اعتراضی جوانان جویای کار روستای شهرویی در بهبهان در مقابل پالایشگاه بیدبلند۲

روز دوشنبه ۱۰آذر جوانان جویای کار روستای شهرویی در بهبهان با تجمع و بستن درب اصلی و کمپ مهندسی پالایشگاه بیدبلند۲ بهبهان خواستار استخدام در پالایشگاه بیدبلند شدند.

شایان ذکر است، اهالی این روستا با این شرط که اکثریت جوانان روستا به استخدام در بیایند زمینهای خود را با قیمت مناسب به دولت فروخته‌اند، اما در مراحل اول شروع به‌کار پالایشگاه، مسئولان این شرکت بدون تعیین درصد مشخصی در استخدام نیروی بومی و غیربومی در پالایشگاه عهدشکنی کردند.

تجمع سهامداران ذوب آهن در تهران

روز یکشنبه ۹ آذرماه، سهامداران ذوب آهن (نماد ذوب) در تهران، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این تجمع در جلوی شرکت سبدگردان نویرا در جردن خیابان صبای غربی پلاک ۲ برگزار گردید.

یکی از معترضان می‌گفت . اگر به حقوقمون رسیدگی نشود فردا دو هزار نفر را به اینجا میآورم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b9d8146-1c44-4d05-99ea-861212e34abf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات