728 x 90

تایمز لندن - گفتکو با حسین عابدینی درباره ترویسم رژیم آخوندی

تایمز لندن - گفتکو با حسین عابدینی درباره ترویسم رژیم آخوندی
تایمز لندن - گفتکو با حسین عابدینی درباره ترویسم رژیم آخوندی

تایمز لندن در یک مقاله به قلم سردبیر دفاعی این رسانه به درج قسمتهایی از گفتگوی خود با حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان درباره ترویسم رژیم آخوندی مبادرت کرد. حسین عابدینی که در سال ۱۹۹۰ در ترکیه با اصابت گلوله‌های متعدد ترور شد، شدت جراحاتش به حدی بود که تاکنون باعث دهها عمل جراحی برای وی شده است.

تایمز لندن در رپرتاژ خود می‌نویسد:

عابدینی چهار دهه تلاش کرده است اقدامات وحشیانه رژیم ایران و نقض حقوق‌بشر را افشا کند. او ۱۵ سال است در لندن زندگی می‌کند و دهه‌ها پیش در کالج کینگ در پایتخت مهندسی مکانیک خوانده بود.

پدر حسین عابدینی مانند خودش، مخالف محمدرضا پهلوی، شاه ایران بود که در نهایت مجبور به فرار از کشور شد. عابدینی که آن زمان دیپلمه ریاضیات بود، در سپتامبر ۱۹۷۸ در اعتراضاتی شرکت می‌کرد که شاه ۳۰۰۰معترض ایرانی را که خواستار سقوط رژیمش بودند در آن اعتراضها قتل‌عام کرد.

مدتی پس از آن‌که عابدینی به لندن آمد، به او گفته شد که یکی از برادرانش که تنها ۱۵سال دارد و هنوز در مدرسه است، پس از متهم شدن به ارتباط با مقاومت دستگیر شده است. او هشت سال را در زندان بدنام اوین در شمال غربی تهران گذراند، یکی دیگر از برادران او نیز پس از نوشتن یک مقاله در روزنامه‌ای که بعداً بسته شد، به زندان رفت.

عابدینی اکنون معاون دفتر شورای ملی مقاومت ایران در لندن، ائتلاف گسترده‌ای از سازمانها، گروهها و شخصیتهای دموکراتیک ایران است که در سال ۱۹۸۱ در تهران تأسیس شد.

عابدینی گفت وقتی با چنین رژیم وحشتناک و شروری مواجه هستید، همیشه باید اماده باشید و این بهای آزادی است. او می‌گوید که در زندگیش از ترس امتناع می‌کند زیرا رژیم ایران تنها زمانی گستاخ‌تر می‌شود که ضعف نشان دهید

پس از ملاقاتهایی در پارلمان در اوایل ماه جاری بود که آخرین تماس از پلیس ضدتروریسم را دریافت کرد. افسر واحد جدید دولتی تهدید خصمانه اسکاتلند یارد می‌خواست مطمئن شود که تمام اقدامات احتیاطی امنیتی لازم را انجام می‌دهد. آیا او از شرکت‌های تاکسیرانی مجاز استفاده می‌کند؟ آیا او سیستم هشدار دارد؟ به او گفته شد که در را به روی کسی باز نکند. تهدید علیه زندگی عابدینی آنقدر جدی بود که همان واحد چند هفته پیش نیز در ماه ژانویه با او تماس گرفته بود. کارآگاهان هم‌چنین او را در خانه‌اش در شمال لندن درست قبل از کریسمس ملاقات کردند.

 

تایمز لندن در بخش دیگری از رپرتاژ خود می‌افزاید:

در حالی که ما گفتگو می‌کردیم، عابدینی به آلخو ویدال کوادراس، یک سیاستمدار اسپانیایی فکر می‌کند که در روز روشن در یک محله سطح بالا در مرکز مادرید در ۹نوامبر ۲۰۲۳ به‌صورتش شلیک شد. ویدال کوادراس به‌عنوان یک حامی سرسخت جنبش اپوزیسیون ایران و کمپین حقوق‌بشر در ایران برای بیش از ۲۵سال، رژیم ایران را متهم کرد که پشت تلاش برای قتل او است.

حسین عابدینی در دفتری در شمال لندن با کتابی که بیش از ۲۰هزار نفر را که توسط دولت ایران کشته شده‌اند، فهرست می‌کند. او به عکسی از خودش با دوستی (به نام علی‌اکبر قربانی) اشاره می‌کند که به‌قتل رسیده است.

حسین عابدینی در دفتری در شمال لندن با کتابی که بیش از ۲۰هزار نفر را که توسط دولت ایران کشته شده‌اند

حسین عابدینی عکسی از خودش با دوستی (به نام علی‌اکبر قربانی) اشاره می‌کند که به‌قتل رسیده است.

تایمز لندن با درج صفحاتی از کتاب شهدای مقاومت می‌نویسد: این کتاب فهرستی از کسانی است که توسط رژیم ایران هدف قرار گرفته‌اند. بسیاری از آنها پس از خارج شدن از ایران در تبعید به‌شهادت رسیده‌اند.

کتاب شهدای مقاومت

عابدینی توضیح داد که در مارس ۱۹۹۰ به استانبول سفر کرد تا به جلوگیری از استرداد پناهندگان ایرانی که از طریق کوه‌ها از مرز عبور کرده بودند، کمک کند. در حالی که او در بزرگراه در راه فرودگاه استانبول بود و در پشت یک ماشین نشسته بود، یک کمین وجود داشت. یک ماشین به وسیله نقلیه‌ای که در ان حرکت می‌کرد برخورد کرد، دیگری جاده را از جلو بست و سومی عقب را مسدود کرد. عضو ریشو مسلح جوخه ترور به سمت عابدینی دوید و شروع به تیراندازی کرد. یکی از گلوله‌ها به سینه‌ام خیلی نزدیک به قلبم اصابت کرد. یکی دیگر به شکمم خورد من افتادم. من می‌توانستم تروریستهای دیگری را ببینم که از ماشین عقب شلیک می‌کردند، او اضافه می‌کند. پلیس بعداً به او گفت که تروریستها در ماشین عقبی یک مسلسل داشتند.

عابدینی با وجود خطر جدی برای زندگی‌اش، دلسرد نشد و یک کنفرانس مطبوعاتی را از تخت بیمارستان، متصل به لوله‌ها و با ماسک اکسیژن، برای افشای رژیم برگزار کرد.

او می‌گوید انگستان می‌تواند برای ایستادگی در برابر رژیم ایران، مانند شناسایی و اخراج عوامل آن از این کشور و به‌رسمیت شناختن حق شورشگران برای ایستادن در برابر سپاه پاسداران ایران، بیشتر تلاش کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db115370-cca3-41fe-87b4-66dbb5f5b836"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات