728 x 90

بیست و ششمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه شنبه های نه به اعدام بیست و ششمین هفته اعتصاب غذای خود علیه اعدامها را در زندانهای مختلف برگزار کردند. این اعتصاب در حالی برگزار شد که زندانیان  زندانهای ارومیه ، مریوان ، کامیاران، بانه و سلماس نیز به اعتصاب کنندگان علیه اعدامها پیوستند.

زندانیان سیاسی اعتصابی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند:

کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام در حالی وارد بیست و ششمین هفته خود میشود که در آستانه  جانشینی دولت رئیسی با رئیس جمهور به اصطلاح اصلاح طلب، در یک هفته گذشته بیش از ۱۰ نفر از زندانیان اعدام شده اند که دو نفر آنها از زندانیان سیاسی بودند.

حکومت در حالیکه توانایی پاسخگویی به خواسته های بحق مردم را ندارد، با کشتار و اعدام زندانیان با اتهام های مختلف قصد ایجاد رعب و وحشت در جامعه را دارد تا راهبندی در برابر اعتراضات و قیام آتی مردم تحت ستم ایجاد نماید.

ادریس جمشیدزهی zehi زندانی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به اتهام قتل یک بسیجی در روز ۲۸ تیر اعدام شد و در ۳۱ تیرماه در زندان دیزل آباد کرمانشاه دانیال کاظمی‌نژاد را  به اتهام قتل یک عضو سپاه پاسداران اعدام کردند؛ این در حالی است که این دو نفر بارها این اتهامات را رد کرده بودند.

در این راستا بار دیگر زندانیان  زندانهای مختلف کشور  که بیش از ۶ ماه است در اعتراض به اعدامها در ایران ، کارزاری را علیه اعدام راه انداختند در سه‌شنبه‌ ای دیگر با پیوستن پنج زندان به این کارزار از جمله زندانهای ارومیه ،مریوان، کامیاران، بانه و سلماس ،دست به اعتصاب غذا میزنند.

سه‌شنبه ۲مرداد ۱۴۰۳  زندانیان‌ "کارزار سه‌شنبه‌‌های نه به اعدام" برای بیست و ششمین هفته در 16 زندان از جمله زندان اوین(بندزنان ، بند ۴،بند۶ ،بند۸)،زندان قزلحصار(واحد۳ ،واحد۴ )،زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد ،زندان تبریز(بند زنان)،زندان اردبیل،زندان قائم شهر ، زندان خوی ، زندان نقده ، زندان سقز ، زندان مشهد ،زندان ارومیه،زندان مریوان،زندان کامیاران، زندان بانه و زندان سلماس، دست به اعتصاب غذا زدند و خواهان لغو کامل اعدام و شکنجه در ایران شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b39fb95-1c3c-4f7d-a806-947a159d4593"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات