728 x 90

بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد - تهاجم نظامی پاسداران خامنه‌ای در بلوچستان ایران و توپ‌باران مناطق مسکونی یک جنایت جنگی است

بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد
بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

تهاجم نظامی پاسداران خامنه‌ای در بلوچستان ایران و توپ‌باران مناطق مسکونی یک جنایت جنگی است

از فراخوان خانم مریم رجوی برای ارجاع پرونده جنایات رژیم آخوندی

به شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ اقدامات فوری و الزام‌آور حمایت می‌کنیم

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد - رم، ۲ژانویه ۲۰۲۲ - ۱۲دی۱۴۰۰: گزارشهای دریافتی از منابع سازمان مجاهدین خلق و مقاومت مردم ایران حاکی است که در روزهای اخیر نیروی قدس پاسداران و دهها خودروی نظامی به منطقه «شورو» در حومه زاهدان و بلوچستان یورش برده و اقدام به تیراندازی به سمت مردم معترض کرده‌اند. پاسداران پس از یورش به منطقه کورین و درگیری با شهروندان بلوچ، از زاهدان درخواست نیروی کمکی و پشتیبانی کرده‌اند.

بنا بر گزارشهای دریافتی، سپاه پاسداران با استفاده از آتش توپخانه و سلاحهای سبک و سنگین، روستای گلوگاه را زیر آتش سنگین گرفتند که بر اثر آن بسیاری از زنان و کودکان بی‌پناه منطقه، زخمی و حداقل یک زن و یک کودک کشته شده‌اند.

رژیم ملاها هم‌چنین به روش معمول، برای ممانعت از انتشار اخبار این درگیریها، اینترنت شهرستان زاهدان را مختل کرده است. گزارشها حاکیست که مردم منطقه کورین از همه مردم بلوچ به‌ویژه ساکنان روستاهای منطقه کورین و شورو برای مقاومت در برابر پاسداران، درخواست کمک کرده‌اند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد توپ‌باران و گلوله‌باران مناطق مسکونی و تهاجمات به مردم بی‌دفاع بلوچستان را قویاً محکوم کرده و آنرا نقض قوانین بین‌المللی و معادل جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌داند. ما از خواسته‌های شورای ملی مقاومت ایران و فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور مقاومت مردم ایران، برای ارجاع پرونده جنایات رژیم آخوندی به شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ اقدامات فوری و الزام‌آور حمایت می‌کنیم. شورای امنیت سازمان ملل باید سکوت و بی‌عملی در مقابل استمرار جنایات این رژیم که هم دشمن مردم ایران و هم یک تهدید اصلی برای صلح و امنیت و ثبات جامعه بین‌المللی است را سریعاً کنار گذاشته و با قاطعیت اقدامات لازم را برای محدود کردن این رژیم و حسابرسی از عاملان و آمران آن اتخاذ کند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد

رئیس کمیته: آنتونیو تاسو نماینده پارلمان ایتالیا

رئیس مشترک کمیته: استفانیا پتزوپانه نماینده پارلمان ایتالیا

دبیر کمیته: دکتر آنتونیو استانگو

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2028dc88-911a-45ca-9198-e797cdfef313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات