728 x 90

بیانیه دوحزبی آمریکا برای جلوگیری از عضویت رژیم اسد در جامعه بین‌المللی

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

رهبران دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در کمیته‌های روابط خارجی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا سه‌شنبه ۱۲ژانویه در بیانیه‌یی مشترک از جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا از ادغام مجدد رژیم بشار اسد در جامعه بین‌المللی، بدون اصلاحات اساسی و ساختاری که نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و منعکس‌کننده اراده مردم سوریه باشد، خودداری کند.
رهبران دوحزبی کمیته روابط امور خارجی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طی سخنانی گفتند، بسیار مهم است که سیاست آمریکا در سوریه با ارزش‌های ما هم‌سو باشد.
نمایندگان از بایدن خواستند که از مکانیسم‌های بازدارندگی قوی و اجباری در چارچوب قانون سزار برای محافظت از غیرنظامیان در سوریه با هدف انزوای رژیم سوریه استفاده کند.


بر اساس قانون سزار مصوب ژوئن ۲۰۲۰ در کنگره آمریکا، رژیم سوریه تحت تحریم‌های شدیدی قرار گرفته است. مجلس نمایندگان آمریکا قانونی تصویب کرد که بر اساس آن دولت بایدن حداکثر طی ۹۰روز باید گزارشی از راهبرد دفاعی و دیپلماتیک آمریکا در سوریه ارائه دهد.
در این گزارش هم‌چنین خواستار افشای ثروت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، خانواده و حلقه نزدیکان او شده است. قانون سزار بخشی از قوانین جدیدی است که به لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده شده است. این قانون پس از شش سال تأخیر از روز چهارشنبه ۲۷دی ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و تا سال۲۰۲۴ اعتبار خواهد داشت. این قانون را دونالد ترامپ در دسامبر سال۲۰۱۹ امضا کرد (العربیه ۲۲دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80880f43-bc5f-4e69-913e-8d6d59909d92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات