728 x 90

بیانیه خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های جدید علیه نیروی تروریستی قدس یکی از گسترده‌ترین نامگذاریهای تروریستی در ۱۵سال گذشته است

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه نیروی تروریستی قدس، حزب‌الله لبنان و داعش و القاعده روز ‍۹شهریور۹۸ بیانیه‌یی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ‌ طیف گسترده‌یی از تروریستها و پشتیبانان آنها را هدف قراردادیم.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با استفاده از اختیارات جدید خود برای مقابله با تروریسم مجموعه‌یی از رهبران، تسهیل کنندگان و نهادهای تروریستها را در لیست تروریستی قرار داد.

وزارت خزانه‌داری با استناد به فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۵تن از سران، افراد و نهادهای وابسته به گروه‌های تروریستی را لیست‌گذاری کرد. این اقدام در ترکیب با اقدامات وزارت‌خارجه آمریکا یکی از گسترده‌ترین نامگذاریهای تروریستی در ۱۵سال گذشته محسوب می‌شود.

مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴، همه تروریستهای جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده هم‌اکنون مشمول تحریم‌های ثانویه هستند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۹شهریور در یک نشست خبری اعلام کردند آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه نیروی تروریستی قدس و گروه‌های تروریستی اعمال کرده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد با توجه به گسترده‌تر شدن ابزارهای قانونی که برای مبارزه با تروریسم در اختیار دارد، چندین نفر، از جمله یک مقام نیروی قدس سپاه به نام «محمد سعید ایزدی» را تحریم می‌کند.

وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ایزدی از مقامهای نیروی قدس سپاه است و در لبنان مستقر است.

این تحریم‌ها همچنین شامل «ظاهر جباریان»، رابط مستقیم حماس و نیروی قدس سپاه، می‌شود. وزارت خزانه‌داری می‌گوید جباریان، که در ترکیه مستقر است، رئیس دفتر امور مالی حماس است و تمرکز او بر افزایش دریافت کمکهای مالی از ایران قرار دارد.

وزارت خزانه‌داری همچنین یک مقام صرافی ردین در ترکیه را تحریم کرده و گفته است که این صرافی نقشی اساسی در انتقال پول از ایران به حماس دارد.

به گفته وزارت خزانه‌داری، این صرافی در انتقال چندین میلیون دلار از ایران و حزب‌الله به حماس نقش داشته است.

 

استیون منوچین گفت: این تحریم‌ها شامل نیروی قدس سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، حماس و القاعده می‌شود.

مایک پمپئو، نیز گفت این تحریم‌ها از مبادلات مالی گروه‌های تروریستی جلوگیری می‌کند.

به گفته مایک پمپئو، وزارت‌خارجه ۱۲تن از سران گروه‌های تروریستی را تحریم کرده است که چهار عضو ارشد حزب‌الله و حماس و سران گروه داعش و القاعده از جمله آنها هستند. این تحریم‌ها شرکتهایی را که در آموزش‌های تروریستی دخیل هستند نیز شامل می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdadd272-020a-43d6-8cbc-dedb84b2907c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات