728 x 90

بیانیه نمایندگان پارلمان دانمارک در حمایت از همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

بيانيه نمايندگان پارلمان دانمارک در حمایت از همایش بزرگ ایرانیان در پاریس
بيانيه نمايندگان پارلمان دانمارک در حمایت از همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

بیانیهٔ نمایندگان پارلمان دانمارک در آستانه همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

در آستانه همایش بزرگ ایرانیان در پاریس شماری از نمایندگان پارلمان دانمارک بیانیه‌یی را در همبستگی با مبارزه مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی تحت عنوان «بیانیه در حمایت از دموکراسی در ایران» به امضا رساندند.

این بیانیه که توسط حزب لیست واحد دانمارک منتشر شده و توسط ۱۵تن از نمایندگان پارلمان از این حزب امضا شده است، با یادآوری نزدیک‌ شدن سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ بر اساس فتوای جنایتکارانه خمینی جلاد، حکومت آخوندی را رژیمی «سرکوبگر و مرتجع» توصیف و تأکید می‌کند: رژیم آخوندی نه تنها هیچ‌وقت پاسخگوی(قتل‌عام ۶۷) نبوده، بلکه شکنجه و اعدام را در همین روزها هم در ایران ادامه می‌دهد.

 

بیانیه در حمایت از دموکراسی در ایران

رژیم دیکتاتوری آخوندی در چهار دهه گذشته مسئول نقض مستمر حقوق‌بشر در ایران بوده و جنایات بزرگی علیه مردم ایران مرتکب شده است.

امسال سی‌امین سالگرد قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در ایران است که نیروهای مترقی در آن قتل‌عام شدند.

رژیم آخوندی هیچ‌وقت پاسخگوی این قتل‌عام نبوده؛ بلکه شکنجه و اعدام را در همین روزها هم در ایران ادامه می‌دهد.

حزب لیست واحد به اینوسیله همبستگی خود را با همه نیروهایی که برای دموکراسی و عدالت علیه رژیم سرکوبگر و مرتجع (حاکم بر) ایران مبارزه می‌کنند اعلام می‌دارد؛‌ در عین‌حال لیست حزب واحد دانمارک پشتیبانی خود را از ملیتها و پیروان مذاهب مختلف در ایران که برای احقاق حقوقشان مبارزه می‌کنند اعلام می‌کند.

مردم ایران شایسته جامعه‌یی هستند که همه شهروندان آن از حقوق برابر برخوردار باشند که عبارت خواهد بود از دسترسی به انتخابات آزاد، جایی که برای اعتقادات سیاسی خود مورد تعقیب قرار نگیرند.

 

حمایت ۱۴۰پارلمانتر بلژیکی از همایش بزرگ ایرانیان در پاریس
 

۱۴۰پارلمانتر از مجلس فدرال، سنا، پارلمان اروپا و پارلمانهای ایالتی بلژیک همبستگی خود را با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس اعلام کردند و حمایت خود را از خواست مردم ایران برای تغییر دموکراتیک ابراز کردند.

۱۴۰پارلمانتر بلژیکی شامل چند تن از رؤسای کمیسیونهای مجلس فدرال در بیانیه خود اعلام کردند روابط با دیکتاتوری آخوندی را باید به توقف اعدام و نقض حقوق‌بشر مشروط کرد.

دیرک پلاس رئیس کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران گفت:‌ به‌عنوان سیاستمداران منتخب مردم بلژیک ما معتقدیم خواست مردم ایران برای دموکراسی باید جدی گرفته شود.

 

بیانیه اکثریت پارلمان سن مارینو در همبستگی با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس اکثریت نمایندگان پارلمان سن مارینو طی بیانیه‌یی حمایت خود را از مقاومت و قیام مردم ایران برای تغییر اعلام کردند.

اکثریت پارلمان سن مارینو شامل ۳رئیس کمیسیون پارلمان و ۳رئیس گروه پارلمانی و دو رئیس دولت پیشین اعلام کردند: ما شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو رژیم به‌رسمیت می‌شناسیم.

اکثریت نمایندگان پارلمان سن مارینو حمایت خود را از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی اعلام کردند.

نمایندگان پارلمان سن مارینو تأکید کردند: ما دولتهای اروپایی و جامعه جهانی را فرا می‌خوانیم که هر گونه رابطه با این رژیم را به توقف اعدام و شکنجه و دستگیری مخالفان و خاتمه دادن به سیاست تغذیه تروریسم و هر نوعی از جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه، مشروط کنند. به همین دلیل ما از گردهمایی عظیم ایرانیان در پاریسدر ۳۰ژوئن، حمایت می‌کنیم و شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو عملی این رژیم به‌رسمیت می‌شناسیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9aac5346-0b5b-46a6-9ab9-0889312ce882"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات