728 x 90

کن بلک‌ول: طرح ده ماده‌ای مریم رجوی، مورد تأیید هزاران قانونگذار و مقامات دولتی سابق از سراسر جهان غرب قرار گرفته است

کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد
کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

کن بلک‌ول  در مقاله‌ای در سایت تاونهال  روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه نوشت: مریم رجوی با طرح ده ماده‌یی خودش برای آینده کشور طرحی را ارائه داده که مورد تأیید هزاران قانونگذار و مقامات دولتی سابق از سراسر جهان غرب قرار گرفته است.

کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد در مقاله خود  افزود: در این شرایط حمایت مردم ایران از شورای ملی مقاومت و طرح ده ماده‌یی در وسعت تحریم انتخابات که تا حد زیادی توسط شبکه کانون‌های شورشی که زیر پرچم مجاهدین خلق عمل می‌کنند، نمود پیدا کرد.

در مقاله کن بلک ول درباره نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی آمده است: مردم ایران باید منتظر پایان دور دوم انتخابات دو نفره باشند، قبل از این‌که بدانند چه کسی پس از مرگ ابراهیم رئیسی، دومین مقام عالی رژیم را به دست خواهد گرفت.

اما مردم ایران با انتخابات دور اول به‌صراحت اعلام کردند که نتیجه برایشان مهم نیست.

بر اساس اظهارات ناظران انتخاباتی سازمان مجاهدین خلق ایران، گروه اپوزیسیون پیشرو دموکراسی‌خواه کشور، تنها نزدیک به ۱۲ درصد از مردم در آن انتخابات شرکت کردند. در حالی که بقیه از یک کمپین تحریم استقبال کردند که هدف از آن نشان دادن رد کردن کل سیستم حاکم بود.

رجوی در سخنرانی [در حضور] صدها سیاستمدار از دهها کشور در جریان اجلاس جهانی ایران آزاد در سال ۲۰۲۴ در مقر شورای ملی مقاومت در پاریس، توضیح داد: او تقریباً مطمئن است که دور دوم انتخابات برای تضمین پیروزی نامزد مورد علاقه علی خامنه‌ای ولی‌فقیه مهندسی خواهد شد.

اما همان‌طور که خانم رجوی در ادامه سخنان خودش گفت: حتی در شرایط نامحتملی که جلیلی در دور دوم شکست بخورد، این موضوع چندان اهمیتی نخواهد داشت، زیرا، تفاوت کمی بین جلیلی و نامزد دیگر وجود دارد که به صراحت اعلام کرده است. که خط قرمز او از تخطی از دستورات و خواسته‌های خامنه‌ای است.

البته، آخرین آمار [مشارکت پایین در] این [انتخابات] رکوردهای قبلی را در زمینه مشارکت کم شکسته است، و بنابراین تاکنون قوی‌ترین شاخص برای پیش‌بینی‌هایی است که ایران آماده تغییرات انقلابی است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در سخنرانی در کنفرانس شورای ملی مقاومت، آخرین دور تحریم [انتخابات ریاست جمهوری] را عامل پیشروی کشور در این مسیر دانست: رئیس‌جمهور جدید ایران هر کسی که باشد، او وارث رژیمی خواهد بود که ضعیف‌تر، کم‌ثبات‌تر و در بیشتر در معرض فروپاشی بیش از هر برهه‌ای از تاریخ است.

پنس در ادامه گفت: این رژیم بی‌سر و صدا در شب به خواست خودش نمی‌رود. اما تأکید کرد: مقاومت آزمایش پس داده، سازمان‌یافته و اثبات شده، در قالب شورای ملی مقاومت وجود دارد.

و این‌که می‌توان به آن نه تنها برای تسهیل سرنگونی مردمی رژیم آخوندی، بلکه برای نظارت بر گذار ایران به یک سیستم حکومتی واقعاً دموکراتیک اعتماد کرد.

مریم رجوی با طرح ده ماده‌ای خودش برای آینده کشور، چارچوبی را برای این انتقال فراهم کرده است. طرحی که به نوبه خود مورد تأیید هزاران قانونگذار و مقامات دولتی سابق از سراسر جهان غرب قرار گرفته است.

در همین حال، حمایت مردم ایران از شورای ملی مقاومت و طرح ده ماده‌ای در وسعت تحریم انتخاباتی که تا حد زیادی توسط شبکه کانون‌های شورشی زیر پرچم مجاهدین خلق عمل می‌کنند، نمود پیدا کرد.

گردهمایی و کنفرانس شورای ملی مقاومت به این اعتماد عمومی گوش داد که این تلاش‌ها، به‌عنوان پیامدهای بلادرنگ تحریم، به جرقه‌زنی و آغاز یک خیزش جدید، شاید حتی در مقیاس بزرگ‌تر، کمک خواهد کرد.

مسلماً هرگز زمان بهتری برای معکوس کردن این سیاست‌ها یا فرصت بهتری برای به حداکثر رساندن تأثیر فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک روی رژیم وجود نداشته است.

یک سیاست قاطعانه‌تر و هماهنگ‌تر به مردم ایران این سیگنال را می‌دهد که این بار هنگامی که آنها برخیزند، جامعه بین‌المللی پشت سر آنها خواهد ایستاد و از خواسته‌های دموکراتیک آنها حمایت خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccb532b1-8f4d-4cb9-afe8-5b797a269ab2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات