728 x 90

بلومبرگ: به‌رغم ادعای رژیم ایران در مورد پیشرفت در گفتگوها، مذاکرات به سمت وضعیت بلاتکلیفی می‌رود

هتل کوبورگ وین - محل مذاکرات قدرتهای جهانی با رژیم ایران
هتل کوبورگ وین - محل مذاکرات قدرتهای جهانی با رژیم ایران

دور هشتم مذاکرات اتمی در وین بعدازظهر امروز از سر گرفته شد.

میخائیل اولیانف روز دوشنبه ۱۳آذر۱۴۰۰ در توئیتی اعلام کرد دور هشتم مذاکرات هسته‌یی وین با رژیم ایران، امروز به شکل نشستهای غیررسمی ادامه پیدا کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ روز ۱۳دی در توصیف وضعیت فعلی مذاکرات قدرتهای جهانی با رژیم آخوندی نوشت: رژیم ایران ادعا می‌کند «پیشرفتهای نسبتاً خوبی» حاصل شده، در حالی‌که این مذاکرات به سمت وضعیت بلاتکلیفی پیش می‌رود. همین امر دیپلماتها را بر آن داشته تا در مورد نتیجه نهایی این مذاکرات که احیا نشدن کامل توافق برجام است فکر کنند... این‌که آیا رژیم ایران دوباره به بازار جهانی نفت برمی‌گردد یا نه، بزرگترین عدم اطمینان برای تجار نفت را در سال۲۰۲۲ ایجاد کرده است.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم بر قصد حکومت آخوندی برای کش‌دادن مذاکرات تأکید کرد و گفت: ما در وین هیچ ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیریم.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۱۳دی۱۴۰۰:

باید مطمئن بود که ایالات متحده یک بار تلاش کرد از ساز و کارهای درونی برجام سوء‌استفاده کند و برجام را از بین ببرد و بار دیگر همان مهندسان ضد برجام این کار را نخواهند کرد

لذا ما در وین باید با دقت گفتگو بکنیم با رعایت تمامی ملاحظات گفتگو کنیم که این کار را خواهیم کرد هیچ ضرب‌الاجل ساختگی را هم نمی‌پذیریم امیدواریم که خودشان هم به این ضرب‌الاجل‌های ساختگی باورشان نشه بیایند برای این‌که ما به یک تفاهم خوب برسیم!... . (خبرگزاری حکومتی ایران پرس رژیم ۱۳دیماه)

در همین حال علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده رژیم که در وین به سر می‌برد مدعی شد: در این چند روزی که دور هشتم گفتگوها صورت گرفت پیشرفتهای نسبتاً خوبی در این چند روز آغازین دور هشتم حاصل شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a91a9de-ea39-47c7-8bd0-4cf67ac24254"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات