728 x 90

بعد از کرج، اراک و همدان، آرای باطله اهواز هم اول شد

آراء باطله نمادی از اعتراض علیه آخوندها
آراء باطله نمادی از اعتراض علیه آخوندها

نتایج نهایی انتخابات قلابی شورای شهر اهواز روز پنجشنبه ۳تیر، پس از پنج روز اعلام شد. در این انتخابات قلابی، نکته قابل توجه این است که، میزان آراء باطله در صندوق‌های رأی‌گیری بیش از ۳۷هزار و۳۴۶ رأی بود که در رتبه اول قرار گرفت. میزان آراء باطله در انتخابات شورای قلابی شهر اهواز نسبت به آراء نفر اول که ۳۴هزار و ۱۵رأی کسب کرده، ۳هزار و ۳۳۱رأی بیشتر است.


اصلاحات پرس رژیم روز ۳تیرماه نوشت: شایان ذکر است که، ۴۴۷نفر تعرفه‌های رأی این دوره از انتخابات را دریافت کرده‌اند و با خود برده‌اند.خبرگزاریهای حکومتی نوشتند: مشارکت پایین و بالا بودن آرای باطله دو مشخصه اصلی انتخابات شوراها بودند. در سه شهر کرج، اراک و همدان تعداد آرای باطله از رأی نفرات اول این شهرها بیشتر بود. تبریز با ۱.۵درصد مشارکت پایین‌ترین میزان مشارکت را داشت.

 

این آمارها نشان می‌دهند که برنده اول انتخابات شوراها در حداقل سه شهر بزرگ، آرای باطله بودند. در همدان تعداد آرای باطله ۲۰هزار و ۴۵۳رأی و آرای منتخب اول این شهر ۲۰هزار و ۲۸۲رأی اعلام شده است. در اراک نیز تعداد آرای باطله ۲۸هزار و ۵۶۵رأی اعلام شده است؛ در حالی‌که آرای نفر اول ۱۴ هزار و ۵۶۰ رأی بود. در شورای شهر کرج نیز آرای باطله اول شده بود. تعداد آرای باطله در انتخابات شورا‌های کرج ۳۸هزار و ۸۸۸ رأی است که حدود ۱۶ هزار رأی بیش از آرای نفر اول این شهر است. در تهران ۱۲ درصد رای‌دهندگان آرای باطله به صندوق انداختند.

 

روزنامهٔ حکومتی شرق ۳تیرماه در رابطه با آرای باطله در نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم نوشت: آرای باطله نشان‌دهنده اعلام عدم اعتقاد به صندوق‌های رأی به‌عنوان تنها راه تعیین سرنوشت بود.

روزنامهٔ حکومتی شرق نوشت: «کاهش چشمگیر مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از یک‌سو و افزایش نامتعارف آرای باطله از سوی دیگر، نشان‌دهنده آن است که انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری» را مورد بررسی قرار داده و در همین رابطه نظرات چند تن از مهره‌های هر دو باند رژیم را منعکس کرده و از جمله به‌نقل از محمد سلامتی که او را یک فعال سیاسی قدیمی اصلاح‌طلب توصیف کرده می‌نویسد: «به نظر من آرای باطله نشان‌دهنده اعلام عدم اعتقاد به صندوق‌های رأی به‌عنوان تنها راه تعیین سرنوشت بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eae06cf6-2687-410c-a496-ad1f4231ddfb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات