728 x 90

بصره بهترین نمونه شکست رژیم ایران است

کنسولگری رژیم ایران در بصره.شهریور۹۷
کنسولگری رژیم ایران در بصره.شهریور۹۷

اعتراضات و تظاهراتهای مردم عراق در بصره و سایر استانهای شیعه نشین جنوب این کشور به‌دلیل وضعیت بد خدمات رسانی دولت، بیکاری جوانان و فساد اداری به بحرانی عمیق در جامعه این کشور تبدیل شده است. در جریان تظاهرات و رویاروییهای مردم با نیروهای امنیتی دهها تن از مردم عراق کشته و مجروح شدند.

دامنه بحران علاوه بر بصره، شهرهای ناصریه در استان ذی‌قار، العماره مرکز استان میسان، کربلا و نجف اشرف را نیز در بر گرفته است.

در بصره تظاهر کنندگان عکسهای خمینی را به آتش کشیدند و شعار‌هایی علیه رژیم ایران سر دادند. مقامات دولتی در این شهر منع عبور و مرور اعلام کردند.

شعله‌های خشم مردم عراق علیه دخالتهای رژیم ایران در کشورشان باعث شد که جوانان بصره در شانزدهم اردیبهشت ۹۷به کنسولگری رژیم در این شهر تهاجم کنند و پس از چندین ساعت محاصره، کنسولگری رژیم ایران در بصره به آتش کشیده شد.

 

رویدادهای اخیر عراق در مطلبی با عنوان« بصره بهترین نمونه شکست ایران است» در سایت سعودی گازت این‌گونه منعکس شد:

ایران برای دنبال کردن توطئه‌های شیطانی‌اش، شیوه‌های دیگری جهت بی‌ثبات کردن دیگر کشورهای منطقه ندارد. طرحهای ملاها برای تضعیف امنیت کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا تا کنون خنثی شده است.

آمریکای لاتین دیگر معدن قاچاق کوکائین برای خدمت به منافع حزب‌الله تروریست نیست.

دولتهای آفریقایی به ایران اجازه گسترش شیعه گرایی و فرقه گرایی را که می‌تواند شکستی برای اتحاد ملی مردم این قاره سیاه باشد، نداده‌اند.

 

ضربات سنگین به رژیم ایران در یمن

در یمن، سیلیها چنان سنگین بودند که تهران به حوثی‌ها دستور داد تا هیأت خود را برای حضور در مذکرات صلحِ، تحت نظارت سازمان ملل در ژنو نفرستند. حوثی‌ها اکثر معابر آبی و بنادری را که از آنها برای دریافت سلاح و قطعات یدکی موشک از رژیم ملاها استفاده می‌کردند، از دست داده‌اند.

حوثیها همچنین در جنگ با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که از دولت قانونی یمن حمایت می‌کند زمینهایشان را از دست داده‌اند.

ولی عمل تعجب انگیز غیر منتظره برای ایران از جانب شهر بصره در همسایگی ایران به‌وجود آمد. ایران در نظر داشت که تغییراتی را در ساختار اجتماعی بصره ایجاد کند و حتی قصد داشت که تولیدات نفت عراق در بندر استراتژیک ام القصر را به‌حالت تعلیق در آورد.

 اما زمانی که مردم بصره، سنی و شیعه به کنسولگری رژیم ایران در بصره حمله کردند و دفاتر شبه‌نظامیانی که تهران برای توسعه نفوذش از آنها سوء‌ استفاده می‌کرد تا با  منابع و ظرفیتهای عراق این کشور را  مستعمره خود کند، به آتش کشیدند،بار دیگر حیرت کرد.

ناظران عقیده دارند موجودیتی که خود را مدعی شیعیان کل جهان می‌داند، وقتی در بصره به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین استانهای شیعه نشین و پر  اهمیت عراق، با خشم آتشین شیعیان روبه‌رو می‌شود که هم عکسهای خمینی و خامنه‌ای را به آتش می‌کشند و هم شعار ایران اخراج اخراج می‌دهند، باید اقرار کند که« بصره بهترین نمونه شکست رژیم ایران است»

قسمتی از مقاله جمال الطیبی سردبیر روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84c8e4ee-b60c-4d85-92a3-87b4a418525f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات