728 x 90

برکناری کیانوش جهانپور سخنگوی اصلی اعلام آمار حکومتی همزمان با موج دوم کرونا و فضیحت استراتژی جنایتکارانه خامنه‌ای روحانی

کیانوش جهانپور سخنگوی برکنارشده  وزارت بهداشت رژیم
کیانوش جهانپور سخنگوی برکنارشده وزارت بهداشت رژیم
  • بحران و جنگ گرگها در ولایت خامنه‌ای بر سر کنترل آمار و عدم شفافیت

نمکی وزیر بهداشت رژیم روز سه‌شنبه۲۰خرداد ۹۹، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت را که سخنگوی اصلی و شناخته شده‌ترین چهره رژیم در اعلام آمار حکومتی بود برکنار و سادات لاری را به‌جای او منصوب کرد.

این عزل و نصب همزمان با موج دوم کرونا در ایران و در شرایطی صورت می‌گیرد که فضیحت استراتژی جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی بالا گرفته و شیوع خطرناک موج دوم کرونا به ناگزیر در آمار رسمی رژیم در روز ۱۵خرداد نیز منعکس شده است.

به‌دنبال این اعتراف ناگزیر حکومتی، وضعیت ویژه ایران در موج دوم شیوع کرونا و خطر آن برای منطقه و جهان نیز مطرح شده است. دیلی میل۱۷خرداد نوشت: ایران اولین کشور در جهان است که بالا‌گرفتن موج دوم ویروس کرونا را به ثبت رساند و رژیم ایران روز چهارشنبه تعداد ۳۵۷۴مورد جدید ابتلا را اعلام کرد. . آمار مبتلایان از اوایل اواسط اردیبهشت سیر صعودی گرفت و اکنون برای سه روز پیاپی، بالای ۳هزار است.

وال استریت ژورنال نیز نوشت: با برداشته شدن محدودیتها در ایران، کرونا به اوج باز‌می‌گردد و به‌رغم اوجگیری کرونا، رژیم ایران به‌خاطر اقتصاد ضربه خورده‌اش محدودیتهای کرونا را بر می‌دارد.

برکناری جهانپور یکی از نشانه‌های تشدید جنگ گرگها در ولایت خامنه‌ای در وحشت از پیآمد سیاست‌های جنایتکارانه و ضدمردمی رژیم و مهندسی آمار و عدم شفافیت است که قبلاً نیز موضوع استعفا و برکناری نمکی را به میان آورده بود که علی ربیعی ناگزیر شد با زدن به نعل و به میخ به نوعی آن را تکذیب کند.

در حالیکه تناقض میان ادعاهای آخوند روحانی و وزیر بهداشت او و کارشناسان و متخصصان رژیم هر روز نمایان‌تر می‌شود، نمکی در حکم خود به سادات لاری که جایگزین جهانپور شده، به وی هشدار داد: از آنجا که هر گونه اظهارنظر سخنگو دیدگاه رسمی وزیر تلقی می‌شود، قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضروری است هماهنگی لازم با اینجانب به‌عمل آید... امید است با دقت و پرهیز از هر گونه سیاسی‌کاری، در انجام امور محوله مؤید باشید.

وزیر بهداشت رژیم بعد از برکناری جهانپور برای اولین بار مدعی شد که قبلاً هیچ‌کدام از همکاران به‌عنوان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب نشده‌اند و جهانپور به‌عنوان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در طول مدیریت بیماری کرونا از طرف روابط عمومی خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشت.

سایت پاسدار محسن رضایی این عزل و نصب را «ابهام آفرین» توصیف کرد و نوشت: اتفاقی عجیب که... عملاً بخشی از وظایفش که اطلاع رسانی بوده به دیگری سپرده شده و فعالیتش در روابط عمومی نیز در هاله از ابهام قرار گرفته است.

وضعیتی که احتمالاً اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور در تاریخ ۳۰بهمن توسط جهانپور در توئیترش و بعد مجادله با سفیر چین مواردی از این دست، در رقم خوردنش بی‌تاثیر نبوده است. (سایت حکومتی تابناک ۲۰خرداد ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45e28664-dd2e-4f2b-a342-de30ebde3a21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات