728 x 90

برکناری مدیران یک شرکت نفتی ایتالیایی به‌دلیل تجارت غیرقانونی نفت با رژیم ایران

کمپانی نفتی ایتالیایی انی
کمپانی نفتی ایتالیایی انی

شرکت ایتالیایی انی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی اروپا ناخواسته یک محموله نفت خام از رژیم ایران خریداری کرده؛ اقدامی که ناقض تحریم‌های آمریکا است.
خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه ۲۱آبان طی گزارشی نوشت، شرکت انی در سال۲۰۱۹ یک محموله نفتی را خریداری کرد که گویا از عراق بارگیری شده است، واقعیتی که البته از سوی مقام‌های این کشور رد شده است.
این شرکت نفتی مستقر در رم با صدور بیانیه‌یی به‌تاریخ ۱۸آبان اعلام کرد، تحقیقات بعدی که شامل استفاده از ردیاب ماهواره‌یی است، ثابت کرده که این محموله نفت خام در واقع متعلق به رژیم ایران بوده است.
شایان یادآوری است که علنی شدن این جزییات در پی طرح شکایتی در لندن به‌دلیل اخراج ناعادلانه یک فرد کارمند در رابطه با معاملات نفتی صورت گرفته است.
شرکت انی به دادگاه گفته است بازرسانش به این نتیجه رسیدند که مدیر و رئیس شرکت عامدانه نتایج غیرطبیعی آزمایشی را که نشان می‌داد منشاء محموله نامشخص است، را حذف کرده‌اند.
اظهارات قضات در این پرونده، پس از آن‌که نتایج آزمایشگاهی تأیید کرد نفت خام یاد شده متعلق به عراق نیست، این غول نفتی ایتالیایی ناچار به بازگرداندن محموله‌ای در حدود هفتصد هزار بشکه نفت شده است.
قضات پرونده یادآور شدند که رئیس دلادیو با نام الساندرو دس دوریدس، نیز به‌طور جداگانه از سمت خود برکنار شده است.
شرکت نفتی انی هم‌چنین به دادگاه گفته است، اخراج دلادیو به‌دلیل عبور از چندین خط قرمز و مخفی نگه‌داشتن اطلاعات از واحد پالایش نفت شرکت، صورت گرفته است.

رژیم آخوندی با صدور نفت که مهم‌ترین منبع تأمین ارز این رژیم است، در دوران قبل از تحریم‌ها سالانه ۶۰میلیارد دلار ارزآوری داشت. ولی چند ماه پیش بانک مرکزی رژیم ایران در بهار سال جاری اعلام کرد، تنها سه درصد از درآمدهای نفتی محقق شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eac63570-4fb5-4420-9fe3-e8a1e8bd8077"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات