728 x 90

برنامه نوروزی مقاومت ایران در مجلس عوام انگلستان - سخنرانی‌های بارونس ورما، لرد دالاکیا، بارونس میچر، بارونس بلک استون، جان اسپلار و راجر لاینز

برنامه نوروزی مقاومت ایران در مجلس عوام انگلستان - سخنرانی‌های بارونس ورما، لرد دالاکیا، بارونس میچر، بارونس بلک استون، جان اسپلار و راجر لاینز
برنامه نوروزی مقاومت ایران در مجلس عوام انگلستان - سخنرانی‌های بارونس ورما، لرد دالاکیا، بارونس میچر، بارونس بلک استون، جان اسپلار و راجر لاینز

برنامه نوروزی مقاومت ایران

در مجلس عوام انگلستان

با حضور شماری از نمایندگان دو مجلس

(قسمت آخر)

 

سخنرانی‌های

بارونس ورما -لرد دالاکیا – بارونس میچر

بارونس بلک استون -جان اسپلار -راجر لاینز

 

بارونس ورما – عضو مجلس اعیان انگلستان

بارونس ورما – عضو مجلس اعیان انگلستان، معاون پارلمانی وزارت توسعهٴ بین‌المللی (۲۰۱۶) گفت: قبل از هر چیز، می‌توانم از همه برای این جشن فوق‌العاده امروز تشکر کنم و نوروز بسیار بسیار مبارکی را به همه شما اینجا در انگلیس، در ایران، به همه برادران و خواهرانمان و ساکنان شجاع اشرف۳ تبریک بگویم. خانم رجوی، مثل همیشه در پیام خود، این توانایی را برای همه ما فراهم می‌کند که با هم جمع شویم. و زمانی که وی موضوعات را طرح می‌کند معنا پیدا می‌کند زیرا بدون صدای او و همه آن دهها هزار نفری که هر روز در ایران در خیابان‌ها می‌جنگند و برای زندگی‌شان، برای دموکراسی‌شان می‌جنگند، ممکن است در نهایت فراموش کنیم. پس باید اول از همه با هم متحد شویم تا به خود یادآوری کنیم که امروز، حتی امروز، افرادی هستند که بدون دلیل دستگیر، زندانی و شکنجه خواهند شد فقط به این دلیل که آنها آزادی و دموکراسی می‌خواهند. بنابراین این واقعاً بر همه ما واجب است که بتوانیم مطمئن شویم فداکاریهای آنها به نتیجه می‌رسد.

بنابراین، خانمها و آقایان، خواهش من از همه شما که امروز در اینجا حضور دارید، نمایندگان پارلمان که به این سخنان در بریتانیا، سراسر اروپا و سراسر جهان گوش خواهند داد، به‌ویژه به برادران و خواهرانمان که در ایران خستگی‌ناپذیر می‌جنگند می‌گوییم که شما فراموش نمی‌شوید. . و در حالی که ما این سال جدید را جشن می‌گیریم، تنها زمانی می‌تواند این جشن واقعی باشد که همه آزاد باشند و از آن بهره‌مند شوند.

 

لرد دالاکیا معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات در مجلس اعیان

من فکر می‌کنم شنیدن پیام دموکراسی در ایران که خانم رجوی همین الآن با ما صحبت کرد بسیار امید بخش است. من می‌خواهم با بهترین آرزوها سال نو را به همه دوستانمان در ایران و اشرف۳ در آلبانی و به مردم ایران تبریک بگویم. هم‌چنین می‌خواهم از همکارانم تشکر کنم. و با یاد خانم بتی بوتروید، یکی از اعضای ثابت مجلس اعیان، مجلس عوام، رئیس مجلس عوام، از حمایتی که او به جنبش شما بطور خاص ارائه کرده است، قدردانی کنم.

قیام زنانی که در مبارزه برای آزادی و عدالت در ایران شرکت دارند بسیار بالا و فوق‌العاده و شگفت انگیز است اگر‌چه رژیم استفاده از اینترنت را قطع می‌کند ، و یا در خیابان قربانیان را بدار آویزان می‌کند من تصاویر و عکسهای به نمایش گذاشته شده توسط سازمان شما را دیده‌ام.

من وحشیگری رژیم را در اشرف دیده‌ام. وحشیگری که این رژیم را در نقاط مختلف جهان توسط خودش و یا نیروهای نیابتی‌اش دیده‌ام

لرد دالاکیا افزود: من کسانی را که در مبارزه با این رژیم می‌جنگند می‌ستایم و به آنها تبریک می‌گویم تا مطمئن شوند که یک بار و برای همیشه، در برابر خامنه‌ای یا هر دیکتاتوری دیگری سرخم نخواهیم کرد.

من امیدوارم این امر اکنون دولت انگلستان را متقاعد کرده باشد که در سیاست فعلی یعنی نرمش در برابر ارگانهای تروریستی تجدید نظر کند.

ما می‌خواهیم دولت مطمئن شود و متوجه می‌شود که ما مراقب هر قدمی هستیم که آنها برمی‌دارند. و هر پرونده را که در مورد رفتار و خشونت رژیم ایران باشد، افشا کرده و دنبال خواهیم کرد تا ایران به دموکراسی برسد و رژیم تغییرکند.

 

بارونس میچر عضو مجلس اعیان انگلستان

همه ما در برابر شجاعت فوق‌العاده زنان و دختران احساس فروتنی می‌کنیم. هم‌چنین در مقابل مردان بیشماری که با چنین رژیم ظالمی می‌جنگند.

من فکر می‌کنم این اتفاقی که در ایران در حال رخ دادن است فوق‌العاده است، باعث می‌شود که گاهی احساس کنم بدنم می‌لرزد، از این‌که می‌شنوم که دژخیمان می‌گویند خوشحالم که تو را به زندان انداختم و می‌توانم تورا بکشم... .

اما من از این نبرد سرشار از تحسین و افتخار هستم بله ما باید هرکاری می‌توانیم اینجا انجام دهیم

ما فقط با صدای خود می‌توانیم از این مقاومت حمایت کرده و آن را تحسین کنیم. این بسیار فوق‌العاده است، آفرین برهمه شما و همه کسانی که با رژیم ایران می‌جنگند.

 

بارونس بلک استون عضو مجلس اعیان

مردم با هر نوع حکومت خودکامه و دیکتاتوری مخالف بوده و از آن رنج خواهند برد. من معتقدم که اکثر مردم در این کشور، مطمئناً اکثر اعضا در مجلس عوام، در مجلس اعیان، با آرمان شما هم‌سو وهم اندیشه هستند و مشتاقانه منتظر زمانی هستند که آزادی و رهایی که همه شما شایسته آن هستید را به‌دست آورید. ولی به‌عنوان یک زن، این را به‌ویژه برای زنان جوانی می‌گویم که به‌دلیل رفتاری که برای مدت طولانی با آنها شده است، مورد ظلم قرار گرفته‌اند، ما برای آنها آزادی می خواهیم و می خواهیم آنها را در نقش رهبری در ایران آینده در یک سیستم چند حزبی ببینیم

 

جان اسپلار نماینده مجلس انگلستان و وزیر نیروهای مسلح انگلستان (۲۰۰۱):

این جشن همزمان است با جشن سنت پاتریک یا هفته سنت پاتریک

بارونس بوتروید، اولین زن رئیس مجلس عوام انگلستان و حامی بسیار سرسخت شما بود و شنیدن تقدیر شما از تلاش‌ها و یک عمر موفقیت او باعث دلگرمی ما بود.

امسال، مطمئناً ما بیش از همیشه نسبت به مسائل ایران و شرارت این رژیم، و شجاعت باور نکردنی کسانی که در برابر خطر به خیابان‌ها می‌آیند. آگاه شده‌ایم. مبارزه آنها به‌رغم خطر زندان و شکنجه و شجاعت عظیم آنها، ماهیت واقعی رژیم فاشیستی آخوندها در تهران را به جهان نشان داده است. من فکر می‌کنم این چیزی است که همه ما می‌توانیم آن را تحسین کنیم. اما ما باید همبستگی و حمایت خود را از آنها برای مبارزه نشان دهیم و بگوییم که آنها تنها نیستند. آنچه فاش شده است بی‌کفایتی و فاسد بودن مطلق این رژیم در اداره واقعی کشور است، کشوری غنی از تاریخ و منابع و با مردمی باور نکردنی و فوق‌العاده با استعداد. رژیم ایران اساساً اقتصاد و جامعه را نابود کرده است.

ممکن است عده‌یی تلاش کنند و بگویند، این یک موضوع داخلی ایران است و ما نباید خودمان را با آن درگیر کنیم، من هرگز این تفسیر را نمی‌پذیرم. آنها باید به فعالیت‌های بسیار مخرب این رژیم در سراسر جهان، به‌ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا توجه کنند. جامعه بین‌المللی باید قوی‌تر و بسیار هوشیارتر باشد تا بتوانیم این وضعیت را از بین ببریم. این رژیم حتی در انگلستان، جوخه‌های مرگ مخفیانه به راه انداخته است.

کسانی که با رژیم مرتبط هستند و کسانی که در سفارت هستند، همان‌طور که در سایر کشورهای اروپایی دیده‌ایم، با این فعالیت‌های تروریستی مرتبط هستند، باید آنها را غیرمطلوب اعلام کرد و از کشور اخراج کرد. ما به یک موضع بسیار همآهنگ‌تر در این مورد نیاز داریم. سپاه پاسداران باید در انگلستان و در در سراسر اروپا ممنوع شود. و ما به مبارزه برای رسیدن به این هدف ادامه خواهیم داد.

 

راجر لاینز رئیس پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان

دوستان و همکاران، در ابتدا، مایلم به اعضای شورای ملی مقاومت و خانم رجوی، به‌خاطر رهبری کارزار جهانی در مخالفت با آخوندها و انگیزه دادن به افرادی چون ما و کسانی که در سراسر جهان می‌آیند و حمایت می‌کنند درود بفرستم. من می‌خواهم به نمایندگان مجلس که بیش از ۲۵۰نفر از آنها تعهد خود را برای حمایت از شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌ای به خانم رجوی ارسال کرده‌اند، درود بفرستم. به‌ویژه می خواهم به مردم ایران درود بفرستم مردمی که بارها در یک همبستگی سراسری در نقاط مختلف دنیا به‌صورت روشن خواهان تغییر هستند وهیج نشانه واضح‌تر از آنچه در شش ماه گذشته در ایران جریان داشته آن‌را اثبات نکرده است شجاعت مثال زدنی مردم ایران در این شش ماه گذشته آن‌را نشان داده است

هزاران نفر دستگیر شده‌اند، صدها نفر اعدام شده‌اند، و دهها هزار نفر راهپیمایی و تظاهرات و مبارزه کرده‌اند تا نشان دهند که خواهان تغییر دموکراتیک هستند، . من می‌خواهم خیلی خیلی واضح بگویم که این اقدام دهها هزار نفر را در بر می‌گیرد که حتی در زمان روی کار آمدن آخوندها متولد نشده بودند.

 

دکتر حمیدرضا طاهرزاده هنرمند عضو شورای ملی مقاومت

دکتر حمیدرضا طاهرزاده هنرمند عضو شورای ملی مقاومت گفت: جشن سال نو، جشنی است که همه مسیحیان، یهودیان، مسلمانان از مذاهب مختلف با هم متحد می‌شوند و این روز را جشن می‌گیرند. خیلی مهم است که امشب همه در ایران دور هم باشند. به همین دلیل است که از ابتدا، از بدو پیدایش این رژیم، این سال جدید مورد نفرت آخوندها بوده است، زیرا خمینی حرفش این بود که ما باید این چیزها را که متعلق به زمان زرتشتیان است فراموش کنیم باید این را از بین ببریم اما ما به‌عنوان مقاومت به چنین چیزی تن ندادیم.

بنابراین موسیقی بخش بسیار مهمی از مردم ما ایران است. و امروز می‌خواهم سازم را که اسم آن تار هست بنوازم. همان‌طور که می‌بینید، این ساز بشکل یک قلب دوطرفه است، اما به‌صورت دو قلب، که طرحش به صدها سال پیش برمی گردد.

بسیار خوشحالم که در مقاومت ما، موسیقی و هنر، بخش بسیار مهمی را تشکیل می‌دهد. و خود خانم رجوی به‌دلیل ابتکاراتش، در واقع توانسته است بسیاری از بزرگان موسیقی، هنرمندان عرصه‌های مختلف هنر را برای پیوستن به مقاومت دعوت کند. حالا من همراه با آقای ترشیزی این قطعه را اجرا می‌کنیم

او یکی از سرشناس‌ترین نوازندگان تنبک است. همان‌طور که می‌بینید، این ساز بسیار مهم و پیچیده است. پس بیایید با هم جشن بگیریم.

 

نرگس رحمانفرد از جوامع ایرانیان مقیم انگلستان

من نماینده جوانان ایرانی هستم. اجازه بدهید هم‌چنین از طرف جامعه ایرانیان مقیم انگستان، از تمامی اعضای مجلس، به‌ویژه کمیته بریتانیا برای آزادی ایران، آزادی به‌خاطر حمایت و حمایت ارزشمندشان از مردم ایران، شورای ملی مقاومت و آرمان حقوق‌بشر، دموکراسی و آزادی در ایران تشکر و قدردانی کنم. مطمئنم همه شما درخشش و رشادتهای مردم ایران به‌ویژه جوانان را به‌ویژه در ۶ماه اخیر دیده‌اید. ما در میانه میدانی هستیم که مردم ایران آن را انقلاب می‌نامند. خیابانهای ایران مملو از پژواک مرگ بر دیکتاتور است. دیوارها مملو از شعارهای نوشته‌های خمینی و بنرهایی است که شعار اصلی مردم، مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر را نشان می‌دهد.

ما شهدای زیادی داشته‌ایم که برای ما ایرانیان قهرمان شده‌اند. اینها افرادی هستند که ما هنوز در حال یادگیری داستان هایشان هستیم. ما می‌دانیم که مردم وقتی به خیابان می‌آیند چه فداکاریهایی می‌کنند. ما از خطری که آنها با آن مواجهند و البته از اشتیاق و تلاش آنها برای آزادی و از عزم آنها برای سرنگونی رژیم به هر قیمت، آگاه هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2045d226-c0c2-4c98-9aeb-391f77252273"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات