728 x 90

سنتکام: ورود ناو گروه آیزنهاور به خلیج‌فارس

ناو گروه آیزنهاور
ناو گروه آیزنهاور

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز یکشنبه ۵ آذر خبر از ورود ناو هواپیمابر آیزنهاور به همراه ناوشکنهای آن به خلیج فارس با هدف تأمین امنیت کشتیرانی آزاد را داد.
بر اساس پیام حساب کاربری سنتکام در شبکه «ایکس»، این ناو گروه ضمن حمایت از الزامات سنتکام در سراسر منطقه، آزادی ناوبری را در آبراه‌های بین‌المللی کلیدی از جمله در خلیج‌فارس و دریای عمان تضمین خواهد کرد.

ناو گروه ضربتی آیزنهاور که متشکل از ناو هواپیمابر آیزنهاور، رزمناو «دریای فیلیپین» با موشکهای هدایت‌شونده، ناوشکن میسون با موشکهای هدایت‌شونده، ناوشکن «گریولی»، ناوشکن «درسون»، همراه با سه اسکادران هوایی و تیم فرماندهی جنگ اطلاعاتی است در ۱۴ آبان با هدف تضمین امنیت منطقه و در پاسخ به حملات متعدد توسط گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای آمریکایی، وارد خاورمیانه شد.
خاطرنشان می‌شود که در حال حاضر، علاوه بر ورود ناو هواپیمابر آیزنهاور به خلیج‌فارس، ناو هواپیمابر جرالد فورد نیز در شرق دریای مدیترانه مستقر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2a45a68-3234-4294-82e2-ddb0a4bb3afc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات