728 x 90

چهارشنبه سوری – شماره ۳

به‌رغم بسیج نیروهای سرکوبگر جوانان جشن چهارشنبه‌سوری را به خیزش علیه رژیم تبدیل کردند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

چهارشنبه‌سوری – شماره ۳

به‌رغم بسیج نیروهای سرکوبگر جوانان جشن چهارشنبه‌سوری را به خیزش علیه رژیم تبدیل کردند

سرکرده نیروی انتظامی تهران: گزارشها از چهارشنبه‌سوری خوب نیست، وضع نسبت به سال قبل خوب نیست

به‌رغم تدابیر بازدارنده و سرکوبگرانه برای جلوگیری از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف شاهد جشن و شادی و رویارویی جوانان با نیروهای سرکوبگر بود.

پاسدار سرتیپ حسین رحیمی سرکرده نیروی انتظامی تهران بزرگ امشب اعلام کرد: «متأسفانه تا به این لحظه گزارشات خوب نیست؛ بالغ بر ۲۵مورد انفجار، تخریب و... داشتیم که بر اثر آن ۲۲نفر مصدوم شدند. وضعیت حوادث در شب چهارشنبه آخر امسال نسبت به سال گذشته خوب نیست» و افزود «هنجارشکنان در این شب بازداشت شده و در ایام نوروز در بازداشت می‌مانند. خودروی افراد هنجارشکن نیز در این شب توقیف شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف می‌ماند» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۶اسفند)

در تهران، جوانان شورشی در میدان گمرگ و عباسی تهران با پرتاب ترقه اقدام به برگزاری مراسم ملی چهارشنبه‌سوری نمودند. مغازه‌داران نیز در پرتاب جرقه به آنها پیوستند.

در جوادیه و جنت آباد تهران جوانان با انفجار ترقه و نارنجک صوتی صحنه خیابان را به صحنه جنگ تبدیل کرده‌اند.

در گوهردشت کرج صدای انفجارهای پی‌درپی شنیده می‌شد.

در اندیمشک جوانان از صبح شروع به ترقه زنی کردند و از تمام محلات شهر صدای ترقه و انفجار می‌آید. نیروی سرکوبگر انتظامی جرأت نزدیک شدن به جوانان را نداشت. نیروی انتطامی از شب گذشته برای ترساندن مردم حضور و گشت هایش را زیاد کرده بود.

در شاهین شهر از ساعت ۱۸:۴۵ صدای ترقه در تمام شهر به‌خصوص خیابان کارگر شنیده می‌شود.

در همین حال دادستانی خراسان رضوی به «هشدار جدی» و تهدید و ارعاب شرکت‌کنندگان در چهارشنبه‌سوری پرداخته و متخلفین را «به ۶ماه تا ۳سال حبس» تهدید کرد (خبرگزاری سپاه پاسداران، ۲۶اسفند ۱۳۹۹).

رژیم غرقه در بحران آخوندی از اوایل اسفند ماه به تدابیر سرکوبگرانه و بازدارنده برای مقابله با خیزش جوانان در چهارشبنه سوری دست‌زده است. در فراخوان ستاد اجتماعی سازمان مجاهدین در ۱۰اسفند آمده بود که چهارشنبه‌سوری را به خیزش و آتش علیه ضحاک ولایت تبدیل کنید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ (۱۶ مارس ۲۰۲۱)

تهران - صحنه‌هایی از انفجار نارنجک در جشن قیام آتش در میدان گمرک و جوادیه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

تهران - صحنه‌هایی از انفجار نارنجک در جشن قیام آتش در میدان گمرک و جوادیه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a0e10c7-4ea5-401a-969c-7e9336e0eced"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات