728 x 90

آخوند فاضل میبدی: در حال حاضر مشکل کشور، بدحجابی نیست!

تشدید سرکوب زنان و هشدارها
تشدید سرکوب زنان و هشدارها

آخوند فاضل میبدی از آخوندهای حوزه علمیه قم (شنبه ۱۸تیر)، نسبت به پیامدهای سرکوبگرانه رژیم در مورد حجاب هشدار داد وی گفت: «در حال حاضر مشکل کشور، بدحجابی نیست هر سال تابستان، مسأله حجاب مطرح می‌شود که امسال این موضوع تندتر بیان شده و رئیس‌جمهور نیز به موضوع ورود پیدا کردند. تا مادامی که مشکلات اقتصادی حل نشود، مشکلات دیگر باقی است.
... هر نوع تندروی در فضای سیاسی، فضای اجتماعی یا... برای کشور خطر ایجاد می‌کند. تندروی و برخورد تند با هر موضوعی مانند حجاب، عکس‌العمل منفی دارد.
... آن چیزی که جامعه را رنج و عذاب می‌دهد، مشکلات اقتصادی است و احتمال دارد برای منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات اقتصادی، به سمت و سوی فضای دیگر می‌رود...
خیزی که برای مسأله حجاب برداشتند، برای آن قانون گذاشته و افراد را از حقوق شهروندی باز می‌دارند، کار درستی نیست. برای اصلاح جامعه و کم شدن آسیبهای اجتماعی، باید به سراغ حل ریشه مشکلات رفت. ریشه مشکلات نیز بی‌اعتمادی‌ها، گرانی و مشکلات اقتصادی است که جامعه را ناامید می‌کند».

 

وی با اشاره به نفرت عمومی به‌خصوص در نسل جدید، از حاکمیت آخوندی افزود:... نسل جدید، تحصیل کرده هستند و افکارشان رشد کرده است. هر چیزی را که به آنان می‌خواهید بگویید، باید با منطق و استدلال باشد. صحبت کردن با پرخاش و تهدید با نسل جدید جواب نمی‌دهد. نسل جدید، نسلی نیست که از دیگران تقلید بکند و بگوید چشم. نسل جدید انتظار دارد که مشکلات اقتصادی، مالی، شغل و امنیتش حل بشود و این مدل تندرویها تا به الآن نتیجه معکوس داشته است...

متأسفانه برخی از خطبه‌های نماز جمعه تند است به‌طور مثال، یکی از آقایان دیروز گفت بدحجابان بچه‌های همان دزدها هستند. این حرف خیلی زشت و تهمت بزرگی است. .
بسیاری از اختلاسگران که در دولت نیز وجود داشتند، خانواده‌هایشان با حجاب بودند و برای حفظ ظاهر حجاب را حفظ می‌کنند. باید دقت کنیم خروجی این تندروی‌ها، چه بوده است. این‌که گشت ارشاد بگذاریم، ایجاد ترس و محدودیت کنیم نتیجه خوبی تا به الآن نداشته است (خبرآنلاین، رژیم ۱۸تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e05c711-d5a3-4896-893c-1033a64eee38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات