728 x 90

برخی از مهاجمان به سفارت آمریکا در عراق با نیروهای امنیتی مرتبط هستند

سفارت آمریکا در بغداد
سفارت آمریکا در بغداد

دولت عراق اعلام کرد برخی از مهاجمان به سفارت آمریکا در عراق با نیروهای امنیتی مرتبط هستند.

خبرگزاری فرانسه روز ۲۴آذر نوشت: عراق روز پنجشنبه اعلام کرد چندین مهاجم را که هفته گذشته در بحبوحه تنشهای شدید بر سر جنگ اسراییل و حماس به سفارت آمریکا راکت شلیک کرده بودند، دستگیر کرده و دریافته است که برخی از آنها با سرویسهای امنیتی ارتباط دارند.

موشک‌هایی بامداد روز جمعه ۱۸آذر به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد پرتاب شد که جدیدترین حمله از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر بود.

در مورد این حمله تلفات یا خساراتی گزارش نشد، و بلافاصله هیچ‌کس مسئولیت آن را برعهده نگرفته است، اما سخنگوی آمریکا گفت: شواهد نشان می‌دهد که حملات توسط شبه‌نظامیان هم‌سو با رژیم ایران آغاز شده است.

دفتر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی از دستگیری چندین نفر در رابطه با این حمله خبر داد و گفت که «متأسفانه اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که برخی از آنها به برخی از سرویسهای امنیتی مرتبط هستند».

دفتر سودانی در بیانیه‌یی اعلام کرد که جستجو برای یافتن «همه کسانی که در این حمله دخیل بودند» ادامه یافت و قول داد که «دست عدالت به آنها خواهد رسید».

این حملات به‌دلیل تهدید جدی برای امنیت و ثبات کشور قابل چشم‌پوشی یا تحمل نیست، و افزود که این حملات باعث آسیب به شهرت و عزت عراق می‌شود.

در این بیانیه نامی از مظنونان یا خدمات امنیتی که آنها در ارتباط بودند، ذکر نشد.

اما یک مقام امنیتی در بغداد که به‌دلیل حساسیت موضوع به‌طور ناشناس صحبت می‌کند، از دستگیری ۱۳نفر از جمله اعضای نیروهای امنیتی خبر داد.

سفیر آمریکا در عراق با انتشار پستی در پیام‌رسان X، از خبر دستگیریها استقبال کرد.

آلینا رومانوفسکی گفت که واشنگتن متعهد به هماهنگی با بغداد است برای اطمینان از این‌که عاملان به دست عدالت سپرده می‌شوند، پرسنل ایالات متحده... امن هستند و از حاکمیت و استقلال عراق محافظت می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afd179d5-5832-4f43-acd8-b9de6540d040"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات