728 x 90

برایت بارت: تأیید قطعنامه ۱۰۰ توسط اکثریت دو حزبی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا

کنگره آمریکا - ارائه قطعنامه دو حزبی ۱۰۰ در حمایت از مقاومت ایران
کنگره آمریکا - ارائه قطعنامه دو حزبی ۱۰۰ در حمایت از مقاومت ایران

برایت بارت، روز ۲۱اسفند در گزارشی از ارائه قطعنامه ۱۰۰ که با تأیید اکثریت دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا رسیده است نوشت: اکثریت دو حزبی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه ۱۸اسفند قطعنامه ۱۰۰ را تأیید کردند و حمایت کنگره از جمهوری دموکراتیک ایران را اعلام کردند و در عین‌حال خواستار یک سیاست جدید در رابطه با ایران در پرتو تداوم اعتراضات مردم ایران و سرکوب فزاینده توسط ”اراذل و اوباش دین‌سالار شدند که آنها را برای مدت بسیار طولانی سرکوب نموده‌اند“ .
این قطعنامه که توسط ۲۲۳نماینده مجلس نمایندگان آمریکا حمایت می‌شود، از قیامهای ایران برای یک جمهوری سکولار حمایت می‌کند. اشاره می‌کند که ”برنامه ده ماده‌ای“ خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) " برای تضمین آزادی بیان و تجمع ایرانیان و هم‌چنین حق انتخاب رهبران منتخب خود، ”مسیری به سوی یک ایران آزاد، سکولار، دموکراتیک و غیرهسته‌ای“ است.

 

خاطرنشان می‌شود در میان امضاکنندگان قطعنامه، اسامی شماری از اعضای رهبری کنگره از هر دو حزب، رؤسای ۱۱کمیته از ۲۰کمیتهٴ کنگره و رؤسای ۶۰زیرکمیته و ۲۸تن اعضای کمیته خارجی به‌چشم می‌خورد.

این قطعنامه، نقض حقوق‌بشر در ایران علیه مخالفان، از جمله قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ و سرکوب تظاهرات سیاسی در سالهای ۱۳۷۸، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶را محکوم می‌کند.

قطعنامه خاطرنشان می‌کند که در قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در سال۶۷، عامل اجرای فتوای خمینی، یک کمیسیون مرگ بود که رئیس‌جمهور کنونی رژیم ایران ابراهیم رئیسی از اعضای آن بود.

قطعنامهٔ ۱۰۰ کنگرهٔ آمریکا با اشاره به توطئهٔ تروریستی رژیم علیه گردهمایی ۹تیر ۱۳۹۷ در پاریس که در آن دهها هزار نفر شرکت داشتند، آمده است: «مجلس نمایندگان توطئه‌ها و حملات تروریستی رژیم ایران در گذشته و حال، علیه شهروندان و مقامات ایالات متحده و هم‌چنین مخالفان ایرانی از جمله توطئه تروریستی علیه گردهمایی «ایران آزاد ۲۰۱۸-آلترناتیو» در پاریس، را محکوم می‌کند».

قطعنامه هم‌چنین تصریح می‌کند: «حق مردم ایران برای مبارزه در راستای برقراری یک جمهوری دموکراتیک بر اساس جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی را به‌رسمیت می‌شناسد».

در کنفرانسی که برای اعلام حمایت اکثریت نمایندگان کنگرهٔ آمریکا از قطعنامهٔ شماره۱۰۰ کنگره، برگزار شده بود، شماری از نمایندگان و امضاکنندگان این قطعنامه سخنرانی کردند و بر حمایت از مقاومت ایران تأکید نمودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c6eb380-be16-4beb-af9a-b5b0819c4acc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات