728 x 90

برایان هوک: شمار زیادی از بانک‌های ایران بانک‌های کثیف هستند و فقط در خدمت رژیم قرار دارند

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا  طی مصاحبه‌یی گفت:‌ شمار زیادی از بانک‌های ایران بانک‌های کثیف هستند که عمیقاً به فساد آلوده‌اند و فقط در خدمت رژیم قرار دارند.

وی افزود: اینها همان بانک‌هایی هستند که سیستم جهانی سوئیفت هم دسترسی آنها را به شبکه خود قطع کرده است.

هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا سیستم مالی رژیم ایران را سیستمی «به عمد و آگاهانه تیره و غیرشفاف» خواند و گفت رژیم نمی‌خواهد مردم بفهمند پول‌ها کجا می‌رود. اگر بفهمند خواهند دید که رژیم پول‌ها را، در عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحرین خرج می‌کند تا به جاه‌طلبیهایش در خاورمیانه برسد.

 

برایان هوک به نهادهای مالی عراق هشدار داد تحریم‌ها علیه رژیم را در نظر داشته باشند و از همکاری با شمار زیادی از بانک‌های ایرانی که «بانک کثیف» هستند خودداری کنند. وی به بانک‌های عراقی گفت در همکاری با بانک‌های ایرانی مراقب باشند و تحریم‌های آمریکا و همچنین استانداردهای جهانی را نقض نکنند.

 

هوک اضافه کرد: سفر آخوند روحانی به عراق به سود مردم این کشور نیست و برای تسلط بر عراق است.

 

هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا، بار دیگر سفر اخیر حسن روحانی به عراق را «نه به سود مردم عراق»، بلکه با هدف «تسلط بر آن کشور» خواند و به نهادهای مالی عراق هشدار داد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را در نظر داشته باشند و از همکاری با شمار زیادی از بانک‌های ایرانی که «بانک کثیف» هستند خودداری کنند.

برایان هوک روز جمعه، ۲۴ اسفند، در مصاحبه با «الحره»، تأکید کرد که از سال ۱۳۵۷ «سیاست خارجی رژیم ایران مطمئناً احترامی برای حاکمیت و استقلال سایر کشورها قائل نیست و آنها فقط در پی تضعیف حکومتها و جایگزین کردن هویت‌های فرقه‌یی هستند».

 

 هوک با اشاره به جلسات و سخنرانیهای آخوند روحانی در عراق و امضای قرارداد با این کشور گفت هدف پنهانی آنها یقینا تسلط بر عراق و ایجاد هلال شیعی است.

 

هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت مردم عراق خودشان باید برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند چون آخوند روحانی نتوانسته است به وعده‌های اقتصادی خود به مردم ایران عمل کند.

 

برایان هوک با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی گفت: برای اجرای جدی تحریم‌ها و قطع دسترسی رژیم ایران به میلیاردها و میلیاردها دلار هم صادرات نفت ایران مشمول تحریم شده و هم «سوراخ‌های بانکی متعددی که به رژیم ایران امکان دور زدن تحریم‌ها را می‌داد در حال بسته شدن است».

وی همچنین به سخنرانی اخیر حسن نصرالله، رهبر  حزب‌الشیطان لبنان، اشاره کرد و گفت درخواست کمک مالی او از هوادارانش نتیجه تحریم‌ها است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5cb43ef-d218-4eb4-8563-4f249a3b70ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات