728 x 90

برایان هوک: رژیم ایران مسئول همه بدبختی‌های یمن است

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، رژیم ایران را مسئول همه بدبختی‌های یمن معرفی کرد.

وی روز جمعه ۲۵ بهمن ۹۸ ضمن بیان این مطلب، به توقیف یک شناور حامل تسلیحات ساخت رژیم ایران به مقصد حوثی‌های یمن اشاره کرد و گفت که حمایت این رژیم از جنگ در یمن بدترین بحران انسانی جهان را به‌وجود آورده است.

برایان هوک هم‌چنین در ارتباط با ارسال تسلیحات ساخت رژیم ایران به یمن گفت که شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد تحت منشور سازمان ملل موظف به حفظ صلح و ثبات بین‌المللی است و در مورد درگیر شدن رژیمی مثل ایران در یمن، این شورا نقشی دارد که باید آن را ایفا کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواستار آن شد که شورای امنیت اقدامات بیشتری برای افشا کردن نقش این رژیم در تهدید صلح و امنیت داشته باشد.

هوک هم‌چنین گفت اقدام رژیم ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر در راستای تلاش‌ها برای ساخت موشک‌های بین‌قاره‌یی است.

هوک ضمن این‌که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران شد و گفت شورای امنیت لازم است که تحریم تسلیحاتی «اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم» را تمدید کند تا بتوان ممنوعیت آزمایشهای موشکی بالستیک که در پرتابهای فضایی شاهد هستیم، برقرار شود.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که رژیم حاکم بر ایران در ماههای اخیر ۱۵۰۰تن از مردم این کشور را به‌قتل رسانده است تأکید کرد: «ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c176432b-1238-4e8a-899a-89950c2585f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات