728 x 90

بحران مسکن هم‌چنان ادامه دارد

بحران مسکن
بحران مسکن

روز ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۲ روزنامه حکومتی توسعه ایرانی درباره بحران مسکن نوشت: قیمت واحدهای مسکونی در تهران، در برخی مناطق حتی افزایشی بیش از ۱۰۰درصد را تجربه کرده است. انتشار انبوهی خبر درباره اجاره کانکس و اتاق بدون سرویس بهداشتی و آشپزخانه و... حکایت از افزایش بسیار قابل توجه قیمتها در بازار اجاره دارد.

این رسانه حکومتی افزوده است: واحدی که سال گذشته به قیمت ۱۰۰میلیون رهن و ۳میلیون تومان اجاره، در اختیار مستاجر قرار گرفته بود، امروز با قیمت ۲۰۰میلیون تومان رهن و ۵میلیون تومان اجاره مشتری دارد. برخی مستاجران گفته‌اند که خانواده‌هایشان را به شهرستان منتقل کرده و خود در خانه‌های اشتراکی و اتاق‌های استیجاری یا پانسیون اقامت گزیده‌اند.

همین رسانه از قول کارشناسان درون رژیم اشاره‌یی هم به وضعیت اسف‌بار کارگران شهرستانی در تهران کرده و نوشته است: گاهی اوقات «آگهی می‌دهند که یک اتاق شش متری به نرخ ۷۰میلیون رهن و دو میلیون اجاره ماهانه وجود دارد. مشتری این اتاق بدون سرویس بهداشتی، طبیعتاً خانواده نیست. مشتری این دست واحدهای مسکونی اغلب کارگرانی هستند که برای یافتن شغل راهی تهران شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f741d90b-2186-46f4-8e4f-54f771952344"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات