728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • استاندار مرکزی «دو هفته اخیر آمار فوتیها دو برابر شده، موارد شیوع در شازند رو به افزایش است و باید به مسأله ورود جدی داشت
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۱۱۴۲بیمارکرونایی بستری و ۱۸۹بیمار درICU هستند. طی ۲۴ساعت گذشته دست‌کم ۲۳بیمار جان باختند
  • مدیر شبکه بهداشت بیجار: در بخش اورژانس بیمارستان امام حسین، ۲۵درصد بیماران مراجعه کننده به این بخش، کودکان هستند
  • رئیس بیمارستان حضرت معصومه قم: هم‌اکنون ۱۲۰کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند
  • در قزوین آمار مرگ و میر کرونا هم‌چنان افزایشی است و طی ۲۴ساعت گذشته ۱۰نفر جان‌باخته‌اند
  • دانشگاه پزشکی ایلام: رنگ همه شهرهای استان با گذشت یک هفته از شروع پیک ششم کرونا به‌سرعت تغییر پیدا کرد و قرمز شد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر شنبه، ۷اسفند۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۱۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۷۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۳۳۳نفر، در اردبیل به ۶۵۹۶نفر، در البرز به ۱۴۹۴۳نفر، در اصفهان به ۳۵۶۹۰نفر، در ایلام به ۴۸۹۳نفر، در بوشهر به۵۷۴۹ نفر، در تهران به ۱۲۰۴۰۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۵۹۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۱۸۵نفر، در خوزستان به ۳۰۹۲۵نفر، در سمنان به ۶۷۵۰نفر، در فارس به ۱۹۷۰۰نفر، در قزوین به ۶۱۵۴نفر، در قم به ۱۳۷۴۰نفر، در کرمان به ۱۳۹۵۲نفر، در کرمانشاه به ۹۶۳۹نفر، در گلستان به ۱۱۰۸۵نفر، در گیلان به ۱۷۷۰۵نفر و در لرستان به ۱۶۸۰۵ نفر رسیده است.

 

در خوزستان دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرد: «هم اکنون ۴۴درصد تخت‌های عادی و ۷۱درصد تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه پزشکی اهواز اشغال هستند. هم‌چنین ۳۸درصد تخت‌های ویژه و ۹۰درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر اشغال هستند» (ایسنا ۷اسفند۱۴۰۰).

در مرکزی، معاون استاندار گفت: «اگر آمار بستری بالاست قطعاً در شرایط نامناسب قرار داریم. طی دو هفته اخیر آمار فوتیها در حال دو برابر شدن است، موارد شیوع در شازند رو به افزایش است و باید به مسأله ورود جدی داشت» (ایسنا ۷اسفند۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم اکنون ۱۱۴۲ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند، از این تعداد ۱۸۹ بیمار در بخش ICU نگه‌داری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته ۲۳بیمار در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل جان باختند» (ایمنا ۷اسفند۱۴۰۰).

در چهارمحال و بختیاری، استاندار با تأکید بر افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: «آمار فوتی‌های کرونایی به‌علت ورود سویه اُمیکرون در استان بالا رفته و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است» (ایسنا ۷اسفند۱۴۰۰).

در قم، رئیس بیمارستان حضرت معصومه قم گفت: «در یک ماه گذشته تعداد بستریها کرونایی به‌صورت چشمگیری به‌ویژه در سنین زیر پنج سال افزایش یافته است. ۱۲۰ کودک در این بیمارستان که مختص کودکان است، بستری هستند» (ایسنا ۷اسفند۱۴۰۰).

در ایلام معاون دانشگاه پزشکی گفت: «رنگ همه شهرهای استان ایلام با گذشت یک هفته از شروع پیک ششم قرمز شد و هم‌اکنون از ۱۲شهرستان استان بجز شهرستان هلیلان که نارنجی است بقیه قرمز شده‌اند» (ایرنا ۷اسفند۱۴۰۰).

در قزوین، «آمار مرگ و میر کرونا هم‌چنان افزایشی است و طی ۲۴ساعت گذشته ۱۰نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷اسفند۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ اسفند ۱۴۰۰ (۲۶ فوریه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/971d1b99-c680-4f95-b0b3-70c2ac0b8a16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات