728 x 90

بحران اتمی رژیم و گره کور برجام

مذاکرات برجام در وین
مذاکرات برجام در وین

در حالیکه رژیم و طرف‌های غربی برجام اعلام کردند روز ۸آذر دور هفتم مذاکرات وین آغاز می‌شود، تنشها در زمینهٔ اتمی بالا می‌گیرد.

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم به نقض برجام اعتراف کرد و گفت: «طبق قانون از ما ۱۲۰کیلو اورانیوم ۲۰درصد خواستند، در حالی‌که الآن از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم».

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ما نیاز داریم در ایران به سطحی از بازرسی‌ها دسترسی داشته باشیم که با این برنامهٔ اتمی و جاه‌طلبانهٔ رژیم ایران متناسب باشد».

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه هشدار داد رژیم ایران باید بی‌درنگ همکاری با آژانس بین‌المللی اتمی را از سر بگیرد و مسائل حل نشده را پیش ببرد، در غیراین صورت فرانسه و متحدانش در نشست بعدی آژانس علیه این رژیم اعلام موضع خواهند کرد.

همزمان واشنگتن فری بیکن نوشت که رهبران سیاست خارجی حزب جمهوری‌خواهان آمریکا گفتند: «رژیم ایران باید در نظر بگیرد که در بدو به‌قدرت رسیدن جمهوریخواهان در کنگره، هر توافق اتمی مرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c48371b2-6296-44ba-93f8-1630fb492d13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات