728 x 90

بایدن: انتظار دارد آتش‌بس در غزه مانع از حملهٔ ایران به اسراییل شود

گفتگوی جو بایدن با خبرنگاران
گفتگوی جو بایدن با خبرنگاران

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۲۳مرداد در گفتگو با خبرنگاران گفت: رسیدن به توافق آتش‌بس در جنگ غزه می‌تواند باعث شود که ایران از حمله به اسراییل در پاسخ به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران خودداری کند.

جو بایدن که روز سه‌شنبه به شهر نیواورلئان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره این‌که آیا آتش‌بس میان اسراییل و حماس می‌تواند از حمله احتمالی رژیم ایران جلوگیری کند، گفت: «همین انتظار را دارم».

او هم‌چنین با اشاره به این‌که مذاکرات برای رسیدن به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه و آزادی گروگانهای اسراییلی دشوار شده، تأکید کرد که از تلاش در این زمینه «عقب‌نشینی» نمی‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه نیز در پاسخی کوتاه به پرسش خبرنگارانی که با اشاره به تنشهای خاورمیانه از او پرسیدند چه پیامی برای رژیم ایران دارد، گفت: «اقدام نکنید».

رویترز روز سه‌شنبه به‌نقل از سه منبع ایرانی گزارش داده بود تنها رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه می‌تواند باعث شود که رژیم ایران از حملهٔ مستقیم به اسراییل خودداری کنند.

در ادامهٔ تحولات ساعت‌های اخیر، گزارشها حکایت از آن دارند که وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به خاورمیانه را به تأخیر انداخته است.

وب‌سایت اکسیوس به‌نقل از دو منبع ناشناس نوشت که آنتونی بلینکن سفر برنامه‌ریزی شدهٔ خود به خاورمیانه را به‌دلیل «عدم اطمینان درباره وضعیت» حاکم بر منطقه به تعویق انداخته است.

این اتفاق در حالی رخ داده که میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس غزه گفته‌اند پنجشنبه این هفته قرار است این مذاکرات برای رسیدن به توافق میان اسراییل و گروه افراطی حماس از سر گرفته شود.

از سوی دیگر حماس روز سه‌شنبه برای اولین بار پس از چند ماه راکتهایی را به سمت شهر تل‌آویو شلیک کرد که به‌گفته ارتش اسراییل یکی از آنها در آب‌های نزدیک ساحل فرود آمد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9146ef28-cd8e-41b6-ad14-992b7cdc0592"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات