728 x 90

بانک مرکزی نیجریه هشدار معاملات بانکی با رژیم ایران را اعلام کرد

بانک مرکزی نیجریه
بانک مرکزی نیجریه

بانک مرکزی نیجریه با صدور دستورالعملی به تمامی مؤسسات مالی و بانک‌های این کشور هشدار داد که درباره معاملات و انتقالات بانکی با رژیم ایران بسیار مراقب باشند.

این هشدار در راستای اطلاعاتی است که نشان می‌دهد کشورهای روسیه، کره شمالی و کامرون، غیر از رژیم ایران به‌عنوان کشورهایی "پرخطر" در زمینه معاملات مالی برای نیجریه تلقی می‌شوند.

چیبوزو افوبی، مدیر سیاست مالی و مقررات بانک مرکزی نیجریه، در بیانیه اعلام کرده است که این کشور تحت نظارت گروه ویژه اقدام مالی و مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، مقررات اف‌. ای‌. تی‌اف را رعایت می‌کند و نظارت خود را بر تراکنش‌های بانکی و هر نوع معامله با طرف ایرانی و سایر کشورهای مذکور افزایش خواهد داد.

گزارش روزنامه نیجریه‌ای "ونگارد" به بیانیه بانک مرکزی نیجریه اشاره کرده است که یادآوری می‌کند گروه ویژه اقدام مالی و مقابله با پولشویی در نشست سه روزه خود در اوایل تیرماه، رژیم ایران را در فهرست سیاه کشورهای پرمخاطره از نظر حقوق مالی بین‌المللی قرار داده است.

در بیانیه پایانی این نشست، گروه ویژه اقدام مالی بیان کرده است که رژیم ایران با وجود فرصت زمانی برای اجرای کنوانسیونهای پالرمو و سی‌اف‌تی و مبارزه با تروریسم، هنوز این تصمیمات را به‌عمل نیاورده و به همین دلیل در فهرست سیاه این گروه باقی می‌ماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a03f5ecc-3931-4b68-b38a-52338bbcb8a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات