728 x 90

باز هم سیل و هم‌چنان بی‌عملی رژیم!

تراشیدن جنگل‌ها، از بین بردن مراتع، سد‌سازیهای سودجویانه، ساخت‌وساز روی مسیل، تغییر مسیر رودخانه‌ها و در یک‌کلام جویده‌شدن جغرافیای ایران در زیر آرواره‌های سپاه پاسداران و مزدوران خامنه‌ای، به‌ قتل‌عام طبیعت و نابودی اقتصاد و معیشت مردم محروم در مناطق سیل‌زده منجر شد.

۷ماه از فاجعه سیل در استانهای لرستان و گیلان و سیستان و بلوچستان و سایر شهرها می‌گذرد. هنوز مردم در تنگنا و بحران زندگی می‌کنند و با اولین بارندگی سایهٔ سنگین سیل بر شهرها جاری می‌شود.

به اعتراف کارگزاران رژیم در همین ایام ۲۷روستای سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب شده و بیش از ۳۵۰نفر مصدوم شدند.

روز جمعه ۱۲مهر ۵نفر بر اثر طغیان رودخانه در استان هرمزگان جان باختند اما ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات، امکانات و آمبولانس‌ها هم‌چنان در خدمت نمایش اربعین در عراق و جنگ‌افروزی در منطقه است.

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۱۴مهر نوشت: «در سیل لرستان ۱۸شهر و ۱۲۰۰روستا درگیر سیلاب و ۳۵هزار خانوار دچار مشکل شدند، راه ۸۷۰روستا، برق هزار و ۱۴۵روستا، ارتباط تلفنی ۳۶۰روستا و ۱۰شهر، گاز ۱۸۲روستا و آب ۸۰۰روستا قطع شد».

به گزارش همین رسانه حکومتی یکی از کشاورزان سیل‌زده لرستان گفت: «همه اقدامات صورت گرفته تنها در حد حرف بوده و باید مسئولان به‌صورت عملی به کمک ما بیایند». کشاورز سیل‌زده دیگر گفت: «تاکنون یک ریال تسهیلات یا وام دریافت نکرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdddf4be-4dcd-414a-9797-32431c0d81cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات