728 x 90

محکومیت بین‌المللی سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس

دکتر آلخو ویدال کوادراس
دکتر آلخو ویدال کوادراس

محکومیت بین‌المللی

سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس

رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

نایب‌رئیس پارلمان اروپا (۱۹۹۹-۲۰۱۴)

 

پروفسور آلخو ویدال کوادراس

مجروح و در حال خون‌ریزی و قبل از عمل جراحی

رژیم ایران را مسئول و مقصر ترور خود اعلام کرد

 

پروفسور آلخو ویدال کوادراس پس از ساعتها عمل جراحی

به‌نحو شگفت‌انگیزی از این ترور جان به‌در برد

گلوله‌ای که از یک سمت صورت در ناحیهٔ فک وارد شده بود

از سمت دیگر صورت خارج شد

 

آسوشیتدپرس ۹نوامبر۲۰۲۳

یک منبع پلیس به آسوشیتدپرس تأیید کرد

ویدال کوادراس از تخت بیمارستان سوءظن نسبت به رژیم ایران

به‌عنوان عامل این سو قصد را مطرح کرده است

بازرسان در حال بررسی هستند

 

فعالیت‌های سیاستمدار اسپانیایی بر ضد رژیم ایران

احتمالا عامل تیراندازی در روز روشن به او بوده است

در ژانویه وزارت‌خارجه ایران اعلام کرد

این سیاستمدار اسپانیایی را به همراه افراد دیگری که با مجاهدین خلق ایران

در ارتباط بودند تحریم و لیست‌گذاری کرده است

 

آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار کهنه‌کار اسپانیایی روز پنجشنبه پس از اصابت گلوله به‌صورتش در یکی از خیابانهای مرکزی مادرید در بیمارستان رو به بهبودی است. پلیس هیچ فرضیه‌ای را رد نمی‌کرد، از جمله ارتباط احتمالی این سوءقصد با روابط این قانونگذار پیشین اروپایی با اپوزیسیون ایران.

یک منبع پلیس نزدیک به تحقیقات به آسوشیتدپرس گفت که هیچ مدرکی دال بر ارتباط ایران وجود ندارد، اما تأیید کرد که خود ویدال کوادراس این موضوع را از تخت بیمارستانش مطرح کرده است و بازرسان به‌عنوان یکی از چندین انگیزه احتمالی در حال بررسی آن هستند.

 

در نشانه‌ای که پلیس در حال گسترش تحقیقات برای بررسی نقش رژیم ایران است، یکی دیگر از مقامات فاش کرد که یک بریگاد ویژه استان که پرونده‌های تروریسم و ​​افراط‌گرایی را رسیدگی می‌کند اواخر روز پنجشنبه به تحقیقاتی که قبلاً توسط مأموران متخصص در قتل هدایت می‌شد، پیوست.

هر دو مقام به شرط ناشناس ماندن با AP صحبت کردند تا از محرمانه بودن تحقیقات محافظت کنند.

ویدال کوادراس حدود ساعت ۱: ۳۰ بعدازظهر مورد حمله قرار گرفت. به وقت محلی در نزدیکی خانه‌اش در پایتخت اسپانیا بود و زمانی که توسط خدمه اورژانس به بیمارستان منتقل شد، هنوز هوشیار بود.

هیچ دستگیری فوری صورت نگرفت و پلیس در حال بررسی فیلمهای نظارتی و اظهارات شاهدان بود تا تیرانداز را شناسایی کند که با کلاه ایمنی مشکی دیده شده بود. مظنون قبل از این‌که با موتورسیکلتی که توسط همدست وی هدایت می‌شد متواری شود یک گلوله شلیک کرده بود.

یکی از مقامات گفت که یک موتور سیکلت سوخته که بعداً در روز در یکی از شهرهای حومه شهر مادرید پیدا شد، در حال بررسی است.

چهار ساعت پس از تیراندازی، بیمارستان گرگوریو مارانیون مادرید گفت که تیراندازی باعث شکستگی استخوان فک ویدال کوادراس شده و او تحت عمل جراحی قرار گرفته است

ویدال کوادراس، ۷۸ساله، یکی از اعضای قدیمی حزب محافظه‌کار مردم اسپانیا، رهبر منطقه‌یی آن در کاتالونیا، و یکی از اعضای پارلمان اروپا قبل از ترک آن پس از سه دهه، در زمانی بود که با ماریانو راخوی، نخست‌وزیر وقت اسپانیا اختلاف پیدا کرد.

 

آسوشیتدپرس افزود: ویدال-کوادرس به‌عنوان بخشی از فعالیت سیاسی خود، برای دهه‌ها با اپوزیسیون ایرانی در تبعید هم‌سو بوده است، دخالتی که مورد توجه رژیم تهران قرار گرفت.

در ماه ژانویه، وزارت‌خارجه رژیم ایران اعلام کرد که این سیاستمدار اسپانیایی را به همراه افراد دیگری که با گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق در ارتباط بودند، تحریم و لیست‌گذاری کرده است.

در اواسط سپتامبر، در یک کنفرانس بین‌المللی که توسط شورای ملی مقاومت ایران در بروکسل سازماندهی شده بود، ویدال کوادراس از مقامات و رهبران اتحادیه اروپا به‌دلیل عدم قدرت کافی در مخالفت با رژیم ایران و حمایت از مخالفان تبعیدی انتقاد کرد.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران نوشت: «مقاومت ایران، فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به‌عنوان اولین مظنون و متهم در این پرونده می‌بیند، زیرا پروفسور ویدال کوادراس بخش مهمی از زندگی خود را وقف مبارزه با این رژیم کرده است». 

 

فرانکفورتر آلگماینه -۱۹ آبان ۱۴۰۲

آلخو ویدال کوادراس، معاون سابق پارلمان اروپا که روز پنجشنبه۱۸ آبان  در مادرید بر اثر اصابت گلوله به‌صورتش به‌شدت مجروح شد، پس از ورودش به بیمارستان، رژیم ایران را متهم کرد که پشت این حمله بوده است. بر اساس گزارشهای مطبوعاتی، پلیس هم‌اکنون در حال تحقیق در همین راستا است .

ویدال

خبر سوءقصد روز گذشته پنجشنبه ۱۸آبان به دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در مادرید به‌صورت گسترده در رسانه‌های خبری منتشر شد و توسط شخصیتهای سیاسی محکوم شد:

خبرگزاری اسپانیا نوشت: شورای ملی مقاومت ایران که سال‌ها با آلخو ویدال کوادراس ارتباط دارد، پس از یادآوری خصومت رژیم تهران با وی، که نام وی را در لیست تروریستی‌اش گذاشته، حمله امروز به این سیاستمدار اسپانیایی را «به‌شدت» محکوم کرد. مریم رجوی، این جنایت تروریستی را به‌شدت محکوم کرد، برای وی آرزوی بهبودی عاجل کرد و همبستگی عمیق خود را با خانواده او ابراز کرد.

تلگراف انگلستان نوشت: مرد مسلحی که به صورت یک سیاستمدار اسپانیایی شلیک کرد، ممکن است با رژیم ایران مرتبط باشد. پلیس بر این باور است که تیراندازی ممکن است یک سوءقصد به دستور تهران بوده باشد که دلیل آن ارتباط آقای ویدال کوادراس با یک گروه اپوزیسیون بود. ارتباطی که وقتی او نماینده پارلمان اروپا بود شکل گرفت.

خانم رجوی گفت:  مقاومت ایران فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به عنوان اولین مظنون و متهم در این پرونده می‌بیند، چرا که پروفسور ویدال کوادراس بخش مهمی از زندگی خود را وقف مبارزه با آن کرده است.

 

یانس یانشا نخست وزیر پیشین اسلوونی:‌ ویدال کوادراس در مادرید هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. ما این جنایت تروریستی را قویا محکوم می کنیم و آرزوی بهبودی عاجل داریم و همبستگی عمیق خود را با خانواده وی اعلام می کنیم. ما خواستار تعقیب و مجازات عاملان این جنایت تروریستی هستیم. ویدال رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت و یکی از بنیانگذاران این کمیته بود.

یانس یانشا

امانوئل پوتزولو عضو کمیسیون خارجی مجلس ایتالیا گفت: آلخو ویدال کوادراس یک دوست ویک سیاستمدار برجسته و یک حامی بزرگ یک ایران آزاد از جنون تعصب اسلامی است. کسی که به‌صورت یک انسان آزاده شلیک می‌کند فقط یک رذل است.

 

 

رئیس پارلمان اروپا: برای آقای کوادراس آرزوی بهبودی سریع دارم

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا نسبت به سوقصد به جان دکتر آلخو ویدال کوادراس واکنش نشان داد و در حساب ایکس خود نوشت: من از خبر وحشتناک تیراندازی به آلخو ویدال کوادراس، معاون پیشین پارلمان اروپا در مادرید شوکه شدم
من برای شما (آقای کوادراس) آرزوی بهبودی سریع دارم.

 

سانتیاگو آباسکال، رئیس Vox گفت: "خدا را شکر به نظر می رسد که آلخاندرو ویدال کوادراس از خطر خارج شده است."

آلبرتو نونیز فیجو، رئیس حزب مردمی، از تیراندازی ابراز تاسف کرد و آرزوی بهبودی کرد.

 

پیام  آقای استراون استیونسون نماینده سابق پارلمان اروپا از اسکاتلند:
تلاش هولناک امروز برای ترور دوست بزرگ من، آلخو ویدال کوادراس، در مادرید، جلوه ای ظالمانه از احساس معافیت رژیم ایران در اروپا است.
ما هشدار دادیم که آزادی دیپلمات‌های ایرانی محکوم به تروریسم، در یک معامله مبادله زندانیان رسوایی با آخوندها، تنها منجر به اقدامات تروریستی بیشتر خواهد شد و امروز روشن‌ترین شواهد ممکن را در اختیار داریم.
بهترین آرزوها را برای آلخو و خانواده اش دارم. بهبودی سریع او امید است سقوط این رژیم شیطانی را تسریع کند.

استراون

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا:

خشونت در برابر ویدال کوادراس پست و غیرقابل قبول است

خبرگزاری ایتالیایی آنسا: "نخست وزیر، جورجیا ملونی، نزدیکی خود و دولت را به آلخو ویدال کوادراس و خانواده‌اش به‌خاطر حمله ناجوانمردانه‌ای که امروز قربانی آن شد ابراز می‌کند.

پرزیدنت ملونی از اخبار اطمینان بخش در مورد بهبود شرایط پرزیدنت ویدال کوادراس مطلع شد و برای او آرزوی بهبودی سریع و کامل کرد. او محکومیت دولت ایتالیا به‌دلیل اقدام خشونت‌آمیز غیرقابل قبولی که علیه نماینده سیاسی یک ملت مهم اروپایی انجام شده است را اعلان نمود.

 

خانم ملونی نخست وزیر ایتالیا بدنبال سوقصد تروریستی به جان دکتر ویدال کوادراس در مادرید، نوشت:
من صمیمیت خود و دولت [ایتالیا] را با آلخو ویدال کوادراس و خانواده اش به خاطر حمله ناجوانمردانه ای که امروز قربانی آن شد، ابراز می کنم. با شنیدن این خبر که جانش در خطر نیست خیالم راحت شد و برایش آرزوی بهبودی عاجل و کامل دارم. نگرانی و محکومیت شدید اقدام خشونت‌آمیز غیرقابل قبولی که علیه یکی از نمایندگان سیاسی یک ملت مهم اروپایی انجام شده است، بدون تغییر باقی می‌ماند.

خانم ملونی نخست‌وزیر ایتالیا

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، نگرانی خود را در شبکه ایکس ابراز کرد و نوشت: 

من می‌خواهم همبستگی و آرزوی بهبودی سریع خود را به آلخو ویدال کوادراس برسانم.

تمام محبت من در این زمان به او و خانواده‌اش است.

ما اطمینان داریم که تحقیقات می‌تواند در اسرع وقت حقایق را روشن کند و مسئولین دستگیر شوند.

واکنش ترسان سفارت بانکدار مرکزی تروریسم در اسپانیا

نسبت به سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس

تلاش مذبوحانه برای رد گم کردن

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در محکومیت تروریسم

ملت ایران با ۱۷هزار قربانی بی‌گناه اقدامات تروریستی فرقه مجاهدین خلق یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین قربانیان تروریسم بوده و هست. از این نظر، مبارزه با تروریسم و محاکمه عاملان اقدامات تروریستی به‌عنوان یکی از اصول و اولویتهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است که هر نوع عملیات تروریستی را قاطعانه محکوم می‌کند. 

واکنش ترسان سفارت بانکدار مرکزی تروریسم در اسپانیا

 

خبرگزاری ای اف ای اسپانیا: ۱۸آبان ۱۴۰۲

شورای ملی مقاومت ایران که سال‌ها با آلخو ویدال کوادراس ارتباط دارد، پس از یادآوری خصومت رژیم تهران با وی، که در قرار دادن نام وی در لیست تروریستی‌اش درنگ نداشته حملهٔ امروز به این سیاستمدار اسپانیایی را «به‌شدت» محکوم کرد.

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران یادآور شد که همگان از «دشمنی شدید رژیم آخوندی» با ویدال کوادراس، که «از اولین سیاستمدارانی بود» که رژیم تهران او را در فهرست تروریست‌های خود قرار داد مطلعند.

نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا از حزب مردم اسپانیا، که ریاست آن حزب در کاتالونیا را نیز برعهده داشت، در اوایل بعدازظهر در مرکز مادرید از سوی یک موتور سیکلت سوار مورد اصابت گلوله قرار گرفت

 

مریم رجوی، "این جنایت تروریستی را به‌شدت محکوم کرد"، او برای آقای ویدال آرزوی بهبودی عاجل کرد و"همبستگی عمیق" خود را با خانواده او ابراز کرد.

شورای ملی مقاومت تأکید کرد که ویدال کوادراس در ربع قرن گذشته با مقاومت ایران در ارتباط بوده و"همیشه از مقاومت مردم ایران برای آزادی و حقوق‌بشر حمایت کرده است."

مریم رجوی هم‌چنین به «نقش اساسی و فراموش نشدنی» ویدال کوادراس در خارج کردن جنبش مجاهدین خلق ایران از فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا و حصول اطمینان از حفاظت «هزاران تن» از اعضای آن در اشرف در عراق و انتقال سالم آنها از آن کشور اشاره کرد.

 

کانال یک تلویزیون ایتالیا-۱۸ آبان ۱۴۰۲

تلویزیون کانال یک ایتالیا در گزارشی از حمله به دکتر آلخو ویدال کوادراس به حمایتهای وی از مقاومت ایران اشاره کرد و گفت: 

آلخو ویدال کوادراس در حمایت از جنبش مقاومت علیه رژیم حاکم بر ایران بسیار فعال بود.

به گفته پلیس او در حالی‌که در بیمارستان بستری می شد انگشت اتهام را به سمت رژیم ایران گرفت.

 

مادرید – مقابل بیمارستان محل بستری دکتر آلخو ویدال کوادراس

اجتماع حامیان اسپانیایی نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا

همراه با روشن کردن شمع و دعا برای سلامتی ویدال کوادراس

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fe3a03f-05db-4606-8d89-b3a212e27792"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات