728 x 90

بازتاب جهانی انتشار آمار شهدای قیام و پس لرزه‌ها درون رژیم

بازتاب جهانی انتشار آمار شهدای قیام  و پس لرزه ها درون رژیم
بازتاب جهانی انتشار آمار شهدای قیام و پس لرزه ها درون رژیم

به‌دنبال انتشار آمار ۱۵۰۰نفره شهدای قیام و بازتاب‌های جهانی آن، سران رژیم و دستگاه تبلیغاتی آنها به تلاطم افتاده‌اند. عباس عبدی از مهره‌های ارتجاع روز ۴دی در مطلبی که سایت حکومتی فرارو آن را منتشر کرد، نوشت:

« چرا باید اخبار ایران را دیگران و به نام منابع مطلع و ناشناخته بازتاب دهند؟ یک بار دیگر به دستورالعمل‌ها یا توصیه‌های ابلاغ شده به مطبوعات در طول این حوادث مراجعه کنید، پاسخ روشن می‌شود. بنابراین خودکرده را تدبیر نیست. آن روزی که دادستان کل گاه می‌گوید تعداد را نمی‌دانم، گاه عدد دیگران را تکذیب می‌کند و گاه با اعتماد به‌نفس می‌گوید که افراد خارجی دسترسی به آمار ندارند یا اعلام می‌شود که تعداد را دادستانی می‌گوید ولی هیچگاه عدد و رقمی گفته نمی‌شود و... باید فکر چنین روزی را می‌کردند».

وی افزود: واقعیت این است که رفتار ما در این حوادث هیچ ارتباطی با خواست عمومی و حتی مقررات جاری کشور ندارد. از پیش خود انتشار هر خبری را محرمانه اعلام می‌کنیم، در حالی که به کلی اشتباه می‌کنیم. کسانی که کشته شده‌اند، یا بی‌گناه بوده‌اند و به ناحق کشته شده‌اند، یا در حال تهاجم بوده‌اند و نیروی حمله‌ کننده می‌تواند بر حسب مقررات موجود از خود دفاع کند، یا آن که برحسب اتفاق کشته شده‌اند.

هر کدام باشد هیچ دلیلی برای ممنوعیت انتشار اطلاعات آنها وجود ندارد. پس چرا این‌قدر بسته عمل می‌شود؟... اعلام رسمی و دقیق بهتر بود یا مثلا تا ۵یا ۶برابر بیشتر خبر دادن؟ تا هنگامی که نظام رسانه‌یی کشور از وضعیت فاجعه‌بار کنونی بیرون نیاید، هر روز شاهد یکی از این مشکلات خواهند بود. گمان می‌کنند با محروم کردن دیگران از حق دسترسی به اطلاعات می‌توانند خیال خود را راحت کنند، در حالی که دیگران نیز به هر طریقی شده خبر را یا به دست می‌آورند یا جعل می‌کنند یا به تقریب حدس می‌زنند... مرجعیت رسانه‌یی و اطلاع‌رسانی را به خارج از کشور برده‌اند. بنابراین خودکرده را تدبیر نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88defb8d-d688-4072-b569-52802a516d75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات