728 x 90

بازار ارز، قیمت یورو از مرز ۱۱هزار تومان گذشت

قیمت یورو از مرز ۱۱هزار تومان گذشت
قیمت یورو از مرز ۱۱هزار تومان گذشت

روند صعودی قیمت سکه، طلا و ارز در ایران هم‌چنان ادامه دارد تا جائیکه قیمت سکه بهار آزادی روز دوشنبه در بازار ارز به بالاتر از ۳.۳میلیون تومان رسید، یورو نیز از مرز۱۱۰۰۰تومان عبور کرد.

یورو نیوز اول مرداد ۹۷ نوشت، روز دوشنبه یکم مرداد ۹۷ هر سکه طلا، موسوم به طرح امام با ۸۱۵۰۰تومان افزایش نسبت به روز قبل، از مرز ۳.۳۵میلیون تومان گذشت و سکه بهار آزادی نیز در بازار تهران بالاتر از ۳.۱میلیون تومان معامله شد.

قیمت رسمی یورو توسط بانک مرکزی رژیم ایران با ۱۳تومان افزایش، ۵هزار و ۱۳۲تومان اعلام شد، این در حالی است که این ارز در بازار آزاد بیش از ۱۱هزار تومان معامله می‌شود.

به گزارش رسانه‌های حکومتی ایران، روز دوشنبه یورو در بازار آزاد تا ۱۱۳۲۰تومان نیز معامله شده است.

بی‌ثباتی در بازار ارز، در افزایش قیمت طلا و سکه نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

دستکاری قیمت ارز یکی از روشهای سیستماتیک رژیم ایران برای چپاول مردم است.

 

کارگزاران حکومت از رانتهای ایجاد شده از تفاضل نرخ ارز دولتی و قیمت آن در بازار ارز و همچنین با افزایش قیمت سکه طلا طی چند ماه اخیر بالا کشیده‌اند.

برای مثال: سایت اقتصاد آنلاین،۱۴تیر ۹۷ در مطلبی از قول یک اقتصاددان حکومتی نوشت: «با وارد‌کننده‌‌یی گفتگو داشته و این واردکننده اذعان کرده که اخیراً ۳۰میلیون دلار ارز ۷۲۰۰تومانی را از یک شرکت پتروشیمی خریداری کرده است. اما تنها ۱۲۶میلیارد تومان یعنی ۳۰میلیون دلار با دلار ۴۲۰۰تومانی چک در وجه شرکت پتروشیمی کشیده است و بابت اختلاف ۳هزار تومانی ۹۰میلیارد تومان یعنی ۳۰میلیون دلار ضرب در ۳هزار تومان چک در وجه شرکت مدیر پتروشیمی دولتی کشیده است که به حساب شخصی مدیر شرکت در خارج کشور ریخته شده است».

به نوشته همین سایت: «پتروشیمی‌ها بسیار اصرار دارند که ارز دریافتی خود از بانک مرکزی را با همان رقم ۴۲۰۰تومان دریافت کنند، زیرا بلافاصله می‌توانند در بازار آزاد به نرم ۷هزار و ۸هزار و... تومان به فروش برسانند».

 

این یک نمونه از چرخه تبهکارانه کارگزاران رژیم آخوندی برای چپاول از جیب مردم در محاسبه ارز ۴۲۰۰تومانی و با قیمت ارز آزاد است. امری که هر چند کارگزاران نظام آخوندی را یک‌شبه سوپرمیلیاردر می‌کند، اما به سرعت به گسترش هر چه بیشتر فقر در جامعه دامن زده است.

این در حالی است که کل هزینه دولت برای پرداخت یارانه ۲سال تنها معادل ۲۱میلیارد و ۴۴۰میلیون دلار بوده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee4dd891-a0bd-42fe-80a7-eed157ea635c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات