728 x 90

اینس‌تکس، روزنه امید یا کلاه گشاد!

در حالی‌که وضعیت برجام و اینس‌تکس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، باندهای درونی رژیم در تفسیر آن درگیر شده‌اند!

ظریف (دوشنبه ۱۰تیر) گفت: «همین اینس‌تکس که اروپایی‌ها تصمیم گرفتند از اون استفاده بکنند، یک ارزش استراتژیک و راهبردی داره و اون این است که نزدیکترین متحدان آمریکا دارند فاصله می‌گیرند از آمریکا در روابط اقتصادی‌شون».

متقابلاًً یکی از مهره‌های رژیم به نام غفاری با عنوان کارشناس مسائل بین‌المللی (۹تیر) در تلویزیون رژیم گفت: «۸۰درصد اقتصاد اروپا در دست بخش خصوصی است و ۲۰درصد آن در بخش دولتی است. عملاً چیزی که رصد شده این است که در همون ۲۰درصد هم اروپایی‌ها حاضر نیستند این رو به گردش درب یارن در اینس‌تکس ».

نهایتا احمد توکلی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌ گفت: «اینس‌تکس از نفت در برابر غذا و داروی صدام هم بدتر است.... ضمن این‌که اروپا گفته اگر دیگران هم بخواهند با ایران معامله کنند، باید از اینس‌تکس اجازه بگیرند»!

و به این ترتیب، خامنه‌ای، از یک طرف نیاز حیاتی رژیم به گدایی برجام اروپایی که خودش آن را «شوخی تلخ » توصیف کرده بود برملا می‌کند و از طرف دیگر وحشت رژیم را از عواقب سنگین راه نیامدن با اروپا که در واقع پایان این «شوخی» و روبه‌رو شدن رژیم با پیامدهای جدی سیاست‌های اتمی، موشکی و تروریستی‌اش می‌باشد را به نمایش می‌گذارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e135961-2f64-4a54-9678-4eb3b52ff7fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات