728 x 90

اینتل لب: تشدید فعالیت در تأسیسات زیرزمینی موشکی بالستیک کرمانشاه

اینتل لب - تشدید فعالیت رژیم آخوندی در تاسیسات زیرزمینی موشکی بالستیک کرمانشاه
اینتل لب - تشدید فعالیت رژیم آخوندی در تاسیسات زیرزمینی موشکی بالستیک کرمانشاه

اینتل لب، مؤسسه رصد مستمر اطلاعاتی، روز شنبه سوم مهر درباره تشدید فعالیت رژیم آخوندی در تاسیسات زیرزمینی موشکی بالستیک کرمانشاه در توئیتی نوشت:

«فعالیت جدید ساختمانی در تأسیسات زیرزمینی کرمانشاه در نزدیکی پایگاه موشکی بالستیک باختران ایران.

پس از یک توقف ۷ماهه، حفاری تونلها در ابتدای ماه اوت از سر گرفته شده، تردد به این سایت افزایش یافته است، حفاری برای پی‌های سازه[ساختار فونداسیون‌ها] در حال انجام است.

تجدید فعالیت‌های ساختمانی را در اینجا می‌توان مشاهده کرد که از اوت تا به امروز ۲۵سپتامبر ادامه داشته است».

بلومبرگ روز چهارشنبه ۱۷شهریور، به‌نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت، دستگاههای رصد و ضبط فعالیت‌ها در تأسیسات کرج، که دسترسی به آن محدود بوده گم شده است.

به دنبال انفجار مبهمی که به یک کارگاه تولید سانتریفوژ در ایران آسیب زد و در پی آن انفجار در تأسیسات کرج در خردادماه، برخی از تجهیزات این آژانس که برای رصد برنامه هسته‌یی نصب شده بود، گم شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که دسترسی به آن محدود است، به دیپلمات‌ها اعلام کرده در صورت عدم دسترسی مجدد به دستگاه‌های رصد و ضبط فعالیت‌ها در تاسیسات ساخت قطعات سانتریفیوژ در شهر کرج، قابلیت بازرسان برای بازسازی فعالیت‌های صورت گرفته در این تاسیسات به مخاطره می‌افتد.


از این پیش‌تر رژیم ایران گفته بود که یک خرابکاری در تأسیسات سازمان انرژی اتمی را خنثی کرد‌ه است. اما تصاویر ماهواره‌یی اینتل لب نشان داد که بخش‌هایی از سقف تأسیسات کرج از بین رفته است. در آن زمان رژیم ایران، اسراییل را مسئول آن اقدام خرابکارانه معرفی کرد.

 

مؤسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی «اینتل لب» همچنین روز ۳شهریور اعلام کرد تصاویر ماهواره‌یی شواهد قابل توجهی را از فعالیت‌های تولیدی در کارخانه کیک زرد اردکان نشان می‌دهد.

رژیم آخوندی در بن‌بست مذاکرات اتمی در وین به نقض توافقات برجامی شدت بخشیده است.

شایان توجه است که پیش از این سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و سه کشور اروپایی عضو برجام نیز نسبت به نقض توافقات توسط رژیم آخوندی هشدار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7d499a4-6118-4ef0-b544-b047190d018a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات