728 x 90

بلومبرگ: ناپدید شدن تجهیزات نظارتی آژانس در تأسیسات کرج

تصویر اینتل لب از تاسیسات آسیب دیده کرج
تصویر اینتل لب از تاسیسات آسیب دیده کرج

بلومبرگ روز چهارشنبه ۱۷شهریور، به‌نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت، دستگاههای رصد و ضبط فعالیت‌ها در تأسیسات کرج، که دسترسی به آن محدود بوده گم شده است.

به دنبال انفجار مبهمی که به یک کارگاه تولید سانتریفوژ در ایران آسیب زد و در پی آن انفجار در تأسیسات کرج در خردادماه، برخی از تجهیزات این آژانس که برای رصد برنامه هسته‌یی نصب شده بود، گم شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که دسترسی به آن محدود است، به دیپلمات‌ها اعلام کرده در صورت عدم دسترسی مجدد به دستگاه‌های رصد و ضبط فعالیت‌ها در تاسیسات ساخت قطعات سانتریفیوژ در شهر کرج، قابلیت بازرسان برای بازسازی فعالیت‌های صورت گرفته در این تاسیسات به مخاطره می‌افتد.


از این پیش‌تر رژیم ایران گفته بود که یک خرابکاری در تأسیسات سازمان انرژی اتمی را خنثی کرد‌ه است. اما تصاویر ماهواره‌یی شرکت اسراییلی اینتل لب نشان داد که بخش‌هایی از سقف تأسیسات کرج از بین رفته است. در آن زمان رژیم ایران، اسراییل را مسئول آن اقدام خرابکارانه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

مؤسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی اینتل‌ لب روز شنبه ۱۲تیر تصاویری ماهواره‌یی از خسارت‌های وارد شده به شرکت تکنولوژی سانتریفوژ برخلاف ادعای مقام‌های رژیم آخوندی را منتشر کرد.

بر اساس تصاویر ماهواره‌یی منتشر شده، یکی از ساختمانهای مجموعه به وسعت ۴۰ در ۱۵متر، دچار آسیب یا تخریب در سقف و بخش‌هایی از بنا شده است.

جانشین فرمانده سپاه و هم‌چنین یک وبسایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی از «خنثی شدن» و «ناکام ماندن» طرح حمله به یک مرکز هسته‌یی در کرج خبر داده بودند. ، اینتل‌لَب تصاویری ماهواره‌یی از خسارت‌های وارد شده به این محل را منتشر کرد.

مؤسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی اینتل‌ لب نوشت: وبسایت نورنیوز از «خنثی شدن» حمله به یک ساختمان سازمان انرژی اتمی در کرج سخن گفت اما «تصاویر ماهواره‌یی روز اول ژوییه [دو روز پیش] ماجرایی متفاوت را نشان می‌دهد». در همین حال برخی از فعالان مجازی در توئیتر نوشتند که سازمان انرژی اتمی به دروغ مدعی خنثی شدن حمله شد.

خبر «خنثی شدن یک اقدام خرابکارانه» علیه شرکت تکنولوژی سانتریفوژ رژیم آخوندی «تسا» در کردان کرج دوم تیرماه منتشر شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa4bd40c-520d-4418-bc3a-cfafd5070057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات