728 x 90

ایلاف (لندن): نجنگیدند و نخواهند جنگید... روشنگری مختصری بر محور فریب - دکتر محمد الموسوی

جنگ در غزه
جنگ در غزه

سایت ایلاف لندن روز دوشنبه ۲۲آبان، با انتشار مطلبی به‌قلم دکتر محمد الموسوی به نقش رژیم ایران در بحران و جنگ منطقه اشاره می‌کند و نوشت: نجنگیدند و نخواهند جنگید بلکه راه فریب را در پیش گرفته و ادامه خواهند داد.

... می‌گویند در امر مضر چه بسا منفعتی و در بیشتر مواقع در دامن شر خیری نهفته است. با وجود ویرانی هولناکی که در غزه رخ می‌دهد، رویدادهای جنگ وحشیانه و کشتار جمعی که در غزه صورت می‌گیرد، فریب و دغل شعارهای غرب و انسانیت و تمدنی که از آن دم می‌زنند را بر همگان بیش‌از‌پیش آشکار و هویدا نمود... .

... . در حالی‌که آمریکائی‌ها به آخوندها و مزدورانشان اجازه می‌دهند برای حفظ آبرو، اهدافی را در اینجا و آنجا هدف موشک‌باران قرار دهند، اما امروز به آنها اجازه شلیک حتی یک فشنگ را هم نمی‌دهند. شخصاً جواب این سؤال ذهنی خودم را در پاسخ یکی از فرماندهان سپاه پاسداران آخوندهای تهران گرفتم که می‌گفت: «چه زمانی به ما اجازه داده خواهد شد که از قدرت هنگفت خودمان استفاده کنیم؟» و در مقاله‌ٔ قبلی‌ام جواب آن را دادم که «چه کسی جلویتان را گرفته؟»... .

بازدارندگی در منطقه حول عرب بودن مشکوک بشار اسد و عمامه خمینی که مطلقاً با دین ارتباطی ندارد دور می‌زند. عرب بودن اسد و حزب وی (یعنی حزب بعث اسد) هیچ مبنا و پایه و اساسی ندارد. به‌دلیل جنگ هشت ساله‌ای که آخوندها علیه عراق به راه انداختند و عرب بودن اسد مانع حمایت وی از آخوندها در جنگشان علیه عراق عرب نشد در حالی‌که هر دو کشور دارای یک حزب واحد بودند که همان حزب سوسیالیست بعث عربی بود... . اما در قسمت دوم (محور بازدارندگی) که عمامه می‌باشد تنها یک تکه پارچه نیست بلکه امروز پس از طی مسیری طولانی و خونبار و عبور از ظلم و ستم و از سر گذراندن انواع رنج‌ها، به سمبلی مقدس برای دین تبدیل شده است. اگر تنها یک تکه پارچه باشد که یک نماد علمی را نشان می‌دهد و توهینی به کسانی می‌شد که به حج رفته‌اند و اگر هم سمبلی از راه و روش دینی باشد باز توهین و تحریف (این راه و روش می‌باشد) که مسیر تخریب و ویرانی مستمری را به ارث برده که تا به امروز ادامه داشته و به نتایج فاجعه‌بار در فلسطین و عراق و یمن و سوریه و لبنان منجر شده است.

آنها گروه‌های مسلح فلسطینی را به دور از رهبران سیاسی‌شان که بعدها در مقابل کار انجام شده قرار گرفتند، فریفتند. آخوندها گروه‌های مسلحی که بر آنها هژمونی داشتند را فریفتند تا دست به‌عملیات «طوفان اقصی» بزنند. عملیاتی که آمریکائی‌ها انتظارش را داشتند... هم‌چنین مقامات اشغالگر نیز در چهارچوب تغییر نقشه خاورمیانه که همزمان آنها و آمریکائیان از آن سخن به میان آورده بودند، منتظر آن بودند و شاید هم علت بی‌واکنشی غرب و پذیرش کشتار بی‌گناهان و قتل‌عام بی‌گناهان و نابودی غزه با وجود توافقی که با آخوندهای تهران در این زمینه داشتند همین بوده است و دلیل آن هم دفاع آمریکائی‌ها و غرب از آخوندها است که گفتند: «دلایلی مبنی بر دست داشتن آخوندها در عملیات طوفان اقصی وجود ندارد»... .

نجنگیدند و نخواهند جنگید بلکه راه فریب را در پیش گرفته و ادامه خواهند داد.

آقای مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران که بیش از هر کس دیگر رژیم ولایت فقیه و نهان و آشکار آنرا می‌شناسد، در پیامی به تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ درباره طرز تفکر خامنه‌ای و اهدافش از جنگ‌افروزی در منطقه می‌گوید: «خامنه‌ای هرگز قصد جنگ با آمریکا و جنگ رو در رو با اسراییل را نداشته و ندارد زیرا از آن زیان می‌کند و سرانجام کرسی هژمونی و ولایت را از دست می‌دهد. بگذریم که آمریکا برای چند پشت از آنچه در عراق کرده پشیمان است. هم‌چنین رژیم خوب می‌داند که آمریکا در این ایام قبل از هر چیز به فکر گروگانهایش است. در فکر جلوگیری از گسترش جنگی است که طبعًا دامن رژیم را هم خواهد گرفت.

آقای رجوی می‌افزاید: حتی در دوران ترامپ خامنه‌ای پیوسته اطمینان می‌داد که جنگ نخواهد شد. او در ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ می‌گفت: «به‌طور خلاصه در دو کلمه به ملّت ایران بگویم: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد... جنگ نخواهد شد؛ چرا؟ به‌خاطر این‌که جنگ دو طرف دارد: یک‌طرف ما هستیم، یک‌طرف اوست؛ ما که خب جنگ را شروع نمی‌کنیم... طرف آمریکایی و آمریکایی‌ها هم جنگ را شروع نمی‌کنند».

آقای مسعود رجوی بیت و دفتر خامنه‌ای را به‌عنوان بزرگترین مرکز جرم و جنایت توصیف نموده و اضافه می‌نماید: اما «اهل مماشات و استمالت، پشتیبانان و مشاطه‌گران و مزدوران همین رژیم، در یک کر هماهنگ از جنگ با آن پرهیز می‌دهند. آنها می‌توانند ۴۰ سال دیگر هم به دیالوگ سازنده و دیالوگ انتقادی با همین رژیم و کف زدن و غش و ریسه برای اصلاحات حاجی خاتمی و میانه‌روی شیخ حسن روحانی ادامه دهند. اما مردم ایران می‌گویند که دیگر ماجرا تمام است.

آقای مسعود رجوی در پیامشان چنین ادامه می‌دهند «اکنون در ۱۵ آبان ۱۴۰۲ یک ماه پس از شروع جنگ‌افروزی خامنه‌ای باید به صراحت گفت که او تا این نقطه از جنگ در غزه از جمیع جهات، حداکثری را که می‌خواست به دست آورده است. تلاشش این است که از دست ندهد و اگر شد، بر آن بیفزاید. تکرار می‌کنیم که فلسطین را بر سر نیزه کرده است تا از قیام خلق و سرنگونی محتوم گریزگاهی بجوید... ! آیا غیر از این است که جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت از هرکس و از هر طرف که باشد ماحصل آن سر ضرب به جیب خلیفهٔ ارتجاع در ایران میریزد؟

در نتیجه تاریخ در سینه خود ثبت خواهد کرد و هم‌چنین وقایع در مسیر تاریخ درباره این مرحله ثبت خواهند کرد که جریان بازدارندگی چیزی جز جریان فریب نبوده... . و ربطی به عرب بودن سوریه و اسلام و مذهب جعفری در ایران نداشته است و این دو رژیم در سوریه و ایران از یک ریشه و دارای رهبری و حامیان واحدی هستند و تا زمانی که این دو رژیم بر سر کارند، مردم ایران و فلسطین و خلق‌های سوریه و عراق و یمن و لبنان در رنج و مشقت باقی خواهد ماند و با کوبیدن سر بت بزرگ در تهران، بت کوچک در سوریه هم به اغمایی فرو خواهد رفت که عاقبتش مرگ است. و اینچنین خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03c24822-efcf-4348-bc3e-fb17120051cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات