728 x 90

ایلاف (لندن): منطق قرون‌وسطایی در هزاره سوم پس از میلاد - به‌قلم موسی افشار

موسی افشار  عضو کمسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
موسی افشار عضو کمسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

سایت ایلاف دوشنبه ۳مهر، با انتشار مطلبی به‌قلم موسی افشار به شرایط انفجاری جامعه ایران اشاره دارد که به‌رغم سرکوب خونین، تاکنون با ۴قیام بنیان‌کن لرزه سرنگونی را در تمامیت نظام آخوندی به صدا درآورد است.

در این مقاله آمده است: برای رژیم‌های دیکتاتور خیلی متداول و رایج است که اعمال سرکوبگرانه مانند دستگیریهای خودسرانه، زندانی کردن، روشهای شکنجه و اعدام را علیه مردمشان بکار گرفته و به شیوه‌ها و اسلوبی روی آورند که بویی از منطق و واقعیت نبرده و به آنها رنگ و لعاب منطق و واقعی بودن بزنند تا ولو به‌صورت نسبی مورد قبول واقع شود. اما رژیمهای دیکتاتور هم‌چون رژیم حاکم بر ایران به شیوه‌ها و روشهای غیرمعمولی می‌آویزند که از عقل و منطق فراتر می‌رود و این امریست که باید مورد توجه قرار گیرد. به‌ویژه که مشابه این روش‌ها را جز در دوران باستان و در بهترین حالت در قرون وسطی پیدا نمی‌کنیم.
در این مقاله با اشاره به تاریخچه قیامها در ایران می‌افزاید: رژیم ایران با ۴قیام گسترده مردمی روبه‌رو شد که آخرین آن قیام ۱۶سپتامبر ۲۰۲۲ بود. ۶۹قطعنامه محکومیت بین‌المللی به‌دلیل ارتکاب نقض حقوق‌بشر علیه آن صادر شده و قتل‌عامهای خونینی را مشابه قتل‌عام کردها در شهر سنندج انجام داده است. هم‌چنین قتل‌عامی را در تابستان ۱۹۸۸ علیه هزاران زندانی سیاسی مرتکب شد. البته این رژیم عدالت قوه قضاییه اروپا (به‌ویژه بلژیک و سوئد) را زیر سؤال می‌برد و خود را به‌عنوان نمونه و الگوی بشریت معرفی می‌کند.

این مقاله در ادامه به اعتراف سران رژیم به جایگاه و اعتلای مقاومت در سطح بین‌المللی می‌افزاید: خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران نزدیک است به‌نقل از توئیتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به جلسه اخیر شورای ملی مقاومت ایران به‌مناسبت اولین سالگرد قیام ۱۶سپتامبر ۲۰۲۲، نوشت: با توجه به جنایات سنگین و ترورهای گروه تروریستی مجاهدین خلق علیه مردم ایران و ماهیت فریبنده آنها که توسط نهادهایی مانند پارلمان اروپا به‌رسمیت شناخته شده است، چگونه دولت بلژیک که مدعی مبارزه با تروریسم است، می‌تواند برای رهبر این گروه بستری را در داخل قلمرو خود فراهم کند؟
این حرفها نه از گذشته، بلکه از حال سخن می‌گوید و حتی اشاره به آینده دارد و در اینجا همان‌طور که واضح است خود را مدافع فداکار مردم ایران در برابر «جنایت‌های سنگین و ترور» توسط مجاهدین خلق علیه مردم ایران معرفی می‌کند. ! با توجه به این اتهام، قیام ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ را باید یک فعالیت غیرمردمی و ضد رژیم بدانیم، زیرا رژیم اساساً از مردم در برابر دشمنان آنها دفاع می‌کند، بنابراین، دولت بلژیک و سایر کشورهای اروپایی نباید اجازه هر گونه فعالیتی را به مجاهدین خلق بدهند بلکه باید آنها را دستگیر و تحویل رژیم ایران بدهند. و طبعاً همه کشورهای جهان نه تنها باید اغلب قطعنامه‌های صادره علیه رژیم در زمینه حقوق‌بشر را فراموش کنند بلکه بایستی آنها را ملغی نمایند.
خود رژیم آخوندها به‌خوبی می‌داند که این فریبکاریها نه در داخل و نه در خارج از ایران کسی را فریب نمی‌دهد، زیرا رژیم در دوراهی مرگباری به سر می‌برد و برای خود راهی جز فرار به جلو از طریق تلاشهای مذبوحانه که در بالا خاطرنشان کردیم نمی‌یابد. زیرا شاهد است که گام‌به‌گام در محافل بین‌المللی ذیربط جنایتهای ضدبشری‌اش و قتل‌عامها مورد پیگرد قرار می‌گیرد و این امر رژیم و رهبر آن و جلادان بزرگش را دیر یا زود در برابر دادگاههای بین‌المللی قرار خواهد داد... و به این ترتیب هم‌چون دزدی رفتار می‌کند به‌سرعت کارهایش برای مردم برملا شده و شروع به دویدن کرده و فریاد می‌زند دزد فراری را بگیرید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d98783bc-5db8-4630-938e-591f52f5fd9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات