728 x 90

ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است؛ واکنش وزیر راه رژیم آخوندی به تحریم هواپیمایی ماهان

ایران ایر
ایران ایر

محمد اسلامی ‌وزیر راه و شهرسازی رژیم آخوندی در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم شرکت هواپیمایی ماهان ایر توسط آلمان گفت: «ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است».

 

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه ۴بهمن در واکنش به تحریم پروازهای ماهان توسط آلمان گفته است: «همه شرکتها و صنعت هوایی ما را تحریم کرده‌اند، ماهان هم یکی از این شرکتهاست. شماره و لیست هواپیماهای ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است».

 

 

ریچارد گرینل سفیر آمریکا در آلمان بستن ماهان ایر را یک گام عمده علیه تروریسم دانست. وی که روز ۳بهمن ۹۷با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: «آلمان برای حفظ امنیت ملی خود تصمیمی قاطع گرفت تا در آینده دیگر به هواپیمایی ماهان ایر اجازه فرود به آلمان را ندهد. با این تصمیم، حمایت از رژیم اسد متوقف می‌شود و ضربه‌یی به حمایت رژیم ایران از سازمانهای تروریستی منطقه شامل حزب‌الله است».

وی افزود: «دولت آلمان این پیام واضح را می‌دهد که رژیم ایران باید به حمایت از ترور و رفتار بی‌ثبات کننده در خاورمیانه و اروپا و سراسر جهان خاتمه بدهد».

 

 

نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آلمان در تاریخ دوم بهمن ۹۷درباره لغو پروازهای هواپیماهای ماهان ایر وابسته به سپاه پاسداران به آلمان طی اطلاعیه نوشت:

سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات حکومت آخوندی باید در لیست سازمانهای تروریستی قرار گیرند و کلیه روابط اقتصادی با مؤسسات وابسته به سپاه پاسداران باید قطع شود.

در این اطلاعیه آمده است:

نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آلمان طی اطلاعیه‌یی در روز دوم بهمن۹۷، ضمن استقبال از لغو پروازهای ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران به خاک آلمان، خواهان توقف هر گونه معامله و روابط تجاری و اقتصادی با رژیم آخوندی به‌خصوص با شرکتها و مؤسسات و نهادهایی شد که مستقیم و غیرمستقیم به سپاه پاسداران فاشیسم دینی حاکم بر ایران وابسته هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: تجربه نشان داده است که رژیم آخوندی از یک سو از هر امکانی در کشورهای غربی برای جاسوسی، (اقدامات) تروریستی، سرقت تکنولوژی، قاچاق مواد مخدر و دیگر مقاصد نامشروع بهره‌برداری می‌کند و از سوی دیگر منافع تجارت با کشورهای خارجی تماماً صرف سرکوب مردم ایران، صدور جنگ‌افروزی و تروریسم و در یک کلام تحکیم سلطه ننگین آخوندها می‌شود

شورای ملی مقاومت ایران پیش از این در گزارشهای متعددی از جمله در گزارشی که در اکتبر ۲۰۱۷منتشر گردید، فاش کرد شرکت ماهان متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران است و خواهان تحریم آن شد. بر اساس این گزارشها ماهان ایر برای انتقال پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آنها و همجنین انتقال سلاح به سوریه و دیگر کشورهایی که دست‌اندر کار صدرور تروریسم و جنگ‌افروزی به آنهاست مورد استفاده قرار می‌گیرد

با بالا گرفتن اقدامات تروریستی و جاسوسی دیکتاتوری آخوندها در اروپا، نبایستی اجازه داد از هیچ و سیله‌ای برای پیشبرد طرحهای شوم تروریستی و جنگ‌افروزانه خود استفاده کند. باید تمامیت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در لیست سازمانهای تروریستی قرار گیرند و کلیه مزدوران و جاسوسان آنها محاکمه و اخراج شوند. این تنها راه متوقف کردن توطئه‌ها و تهدیدهای این رژیم در اروپاست.

 

خبرگزاری رویترز به‌ نقل از منابع دولتی آلمان گزارش کرد این کشور جواز پروازهای هواپیمایی ماهان را لغو کرده است. بنا بر این گزارش، دولت آلمان مسائل ایمنی و همچنین احتمال استفاده رژیم ایران از این شرکت هوایی برای اهداف نظامی را به‌عنوان دلیل اتخاذ این تصمیم یاد کرده است.
ماهان ایر، نقشی حیاتی در انتقال تسلیحات و نیروی انسانی به سوریه و دامن زدن به جنگ ویرانگر دیکتاتور خونریز سوریه ایفا می‌کند. آمریکا سال ۲۰۱۱«ماهان ایر» را مورد تحریمهای تروریستی قرار داد.

پیش از رویترز روزنامه آلمانی "زود دویچه"، شبکه تلویزیونی شمال آلمان (NDR) و شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR)، نوشته بودند که اداره فدرال خطوط هوایی آلمان به‌زودی مجوز پرواز "ماهان ایر"به آلمان را لغو می‌کند.

ماهان ایر سه‌بار در هفته به دوسلدورف و یک‌بار نیز به مونیخ پرواز می‌کند. این شرکت هوایی از سال ۲۰۱۱میلادی در فهرست شرکتهای تحریم شده آمریکا قرار گرفته است. آمریکا سال‌هاست از هم‌پیمانان خود می‌خواهد ماهان ایر را تحریم کنند.

 

 

در واکنش به این ممنوعیت آلمان خبرگزاری حکومتی ایلنا هم در رابطه با لغو مجوز پرواز ماهان ایر به آلمان نوشت: ما از این به بعد می‌توانیم به عمان یا قطر برویم و از آنجا برای سفر به اروپا اقدام کنیم.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) درباره ممنوعیت ایجاد شده از سوی کشور آلمان برای «ماهان‌ایر» گفت: به‌طور معمول اروپا از آلمان تبعیت می‌کند و با این اقدام، آلمان یک مسیر پروازی برای ماهان را بسته است. به این صورت نیست که بتوان به جای آلمان در فرودگاه بلژیک مستقر شد. در نهایت باید بگویم پیش ‌بینی بنده این است که با این تصمیم سفر به اروپا برای ماهان به مشکل جدی می‌خورد.


حرمت‌الله رفیعی گفت: هشدار این موضوع از قبل داده شده بود و حالا عملی شده است. این ممنوعیت به‌خاطر تحریم‌ها ایجاد شده و با توجه به این‌که ما ناوگان هوایی خیلی قوی نداریم که به اروپا سفر کند، این موضوع قطعاً تاثیر مهمی در سفر مردم خواهد گذاشت و صددرصد لطمه زیادی به آن می‌زند.
وی افزود: با توجه به این‌که ایرلاینهای ایرانی دیگر این میزان ظرفیت برای پرواز را ندارند و برخی ایرلاینهای خارجی هم بازار ایران را ترک کردند، طبیعتاًًً با اقدام اخیر دولت آلمان درباره ماهان‌ایر، مسیر مستقیم به اروپا در حال مسدود شدن یا به‌اصطلاح در حال فیلتر شدن است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00064d0c-82d9-4b5d-a28b-03b164797c6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات