728 x 90

ایالات متحده با لحنی شدیدتر از ژاپن خواهان توقف خرید نفت از ایران شد

ایالات متحده آمریکا با لحنی شدید از ژاپن خواست خرید نفت از ایران را متوقف کند
ایالات متحده آمریکا با لحنی شدید از ژاپن خواست خرید نفت از ایران را متوقف کند

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ بنا به گفته افراد مطلع ایالات متحده از ژاپن خواست تا بطور کامل واردات نفت از ایران را متوقف سازد، این فراتر از درخواست کاهش خریدی است که هنگام اعمال تحریم ها در اوایل این دهه [ در سال ۲۰۱۲ ] مطرح گردیده بود.

افراد مطلع گفتند مقامات دولت آمریکا این درخواست را طی گفتگو با همتایان ژاپنی خود در توکیو مطرح ساختند ولی هیچ تصمیمی گرفته نشده است و گفتگوها بعداً ادامه پیدا خواهند کرد .

 

موضع شدیدتر واشنگتن

درخواست توقف واردات نفت[از جانب واشنگتن]  بطور کامل نشانگر یک موضع شدیدتری نسبت به سال ۲۰۱۲ می‌باشد که به کشورها اجازه داد شد در مقابل مستثنی شدن از محدودیتهای مالی ایالات متحده به خرید نفت در سطح کاهش یافته تری از ایران ادامه دهند...

 

بیشتر بدانید:

تحریم نفتی رژیم ایران

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد، هیأت نمایندگی ایالات متحده آمریکا به ریاست کریستوفر فورد دستیار وزیر خارجه از ۱۸ تا ۲۰ ماه ژوئن به ژاپن و کره جنوبی سفر می‌کند تا سیاست دولتش در قبال رژیم ایران را برای مقامات آن کشورها توضیح دهد.

بر اساس گزارشها دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی، ریاست هیأت نمایندگی آمریکا را در سفر به توکیو و سئول عهده‌دار است تا موضع آمریکا در قبال رژیم ایران و همچنین وضع تحریم‌های جدید علیه تهران را توضیح بدهد.

اسپوتنیک نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه می‌گوید آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای به‌دنبال تقابلی تمام‌عیار با حکومت ایران است.

لاورف ادامه داد، خروج آمریکا از برجام با هدف سازماندهی مقابله تمام‌عیار با رژیم ایران است.

ژاپن از اول اکتبر واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد

رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت، بدون معافیت از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه تهران این کشور احتمالاً از اول اکتبر واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.

رویترز گزارش کرد، "تاکاشی تسوکیوگا" روز جمعه اعلام کرد اگر معافیت از تحریم‌های آمریکا در زمینه واردات نفت از ایران مشمول ژاپن نشود، پالایشگاههای نفت این کشور ممکن است از اکتبر آینده بارگیری نفت خام ایران را متوقف کنند.

تسوکیوگا در ادامه گفت: «در صورتی که پس از مهلت ۱۸۰ روزه که در ۴نوامبر به پایان خواهد رسید، امکان ادامه پرداختی‌های ایران نباشد، احتمال می‌رود که مشتریان ژاپنی نفت ایران اجبارا در ماه اوت آخرین سفارش خود را انجام دهند.

آمریکا تا ۱۳ آبان ۹۷ به مشتریان بین‌المللی نفت ایران مهلت داده تا به قرارداد‌های خود با تهران پایان دهند در غیراینصورت شامل تحریمهای ثانویه خواهند شد. بنا‌به اعتراف خبرگزاری سپاه پاسداران خامنه‌ای، ایالات متحده آمریکا، در دوره تحریمهای مشابه بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ از شرکتهای ناقض تحریمهای رژیم ایران بیش از ۱۷میلیارد جریمه وصول کرد.(جزییات بیشتر)

 

تاثیر تحریمها روی فروش نفت رژیم ایران

برای این‌که تصویری از تأثیر تحریم نفتی، این جانمایه اقتصاد ورشکسته دیکتاتوری آخوندی داشته باشیم لازم است بگوییم بعد از توافق اتمی (برجام) که محصول سیاست مماشات بود، صدها شرکت اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی به خوان یغمای بازار ایران هجوم بردند. در همان تاریخ توسط دولتهای امضاکننده ‌ برجام به این شرکتها تضمین داده شد که سرمایه‌گذاریهایشان دست کم برای مدت یک دهه امن خواهد بود. بعد از خروج ایالات متحده از برجام، شرکتهای طرف حساب قرارداد با رژیم با پیام قاطعی از سوی دولت جدید آمریکا مواجه شدند؛ به آنها گفته شد ۱۸۰روز فرصت دارند که ایران را ترک کنند و در غیر این صورت، از بازار آمریکا منع شده و با جریمه‌های چندین میلیارد دلاری و دستگیری مدیرانشان به‌خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های ایالات متحده مواجه خواهند شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۸اردیبهشت ۹۷ صادر کرد نوشت: « تحریمهای رژیم ایران، ۹۰ و ۱۸۰ روز بعد دوباره باز خواهند گشت. این تحریمها از جمله شامل تحریم نفتی، فروش هواپیما و تحریم‌های ارزی هم می‌شود.

لینکهای مرتبط :

تحریم ایران ­–بعید است خریداران نفت از تحریم های آمریکا معاف شوند

کاهش شدید تولید و فروش نفت ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f66007c-b46f-49de-a8d0-a2ce891c8b91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات