728 x 90

اکسپرس انگلستان؛ مایک پنس: رژیم ایران در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد و نباید با آن مماشات کرد

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا به‌رئیس‌جمهور جو بایدن و دولتهای انگلستان، فرانسه و آلمان هشدار داد که اکنون زمان تسلیم‌شدن به‌خواسته‌های (حکومت) تهران و کنار گذاشتن کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ آغاز شده بود نیست. زیرا «ضعف، شرارت را بر می‌انگیزد».

پنس در کنفرانسی که توسط شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن برگزار شد، گفت: «وقتی دولت ما دورهٔ خود را شروع کرد، (رژیم) ایران از رویکرد دولت بایدن و اوباما در رابطه با برجام، و دادن پالت‌های پول نقد به‌آخوندها در ایران و و رفع تحریم‌ها سود برده بود.

به گفتهٔ پنس، روی کار آمدن ابراهیم رئیسی نشانهٔ «یأس و آسیب‌پذیری روزافزون رژیم» در برابر اعتراضات فزاینده در سراسر کشور است. او هشدار داد که رژیم ایران در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد و نباید با آن مماشات کرد

پنس با اشاره به‌کشتار دهها هزار نفر از مخالفان سیاسی در سال۱۳۶۷ که اکثر آنها از سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت می‌کردند، گفت: «۳۰سال پیش رئیسی مسئول جوخه‌های مرگ (خمینی) بود و حالا رئیس‌جمهور آن حکومت است. یک قتل‌عام‌کنندهٔ بی‌رحم که در سال۱۳۶۷ مسئول قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی بوده است.

رژیم ایران هرگز ضعیف‌تر از آنچه که امروز هست نبوده، اقتصاد آن تکه‌پاره است، تورم سر به‌فلک کشیده و ارز کشور ایران ۹۰درصد ارزش خود را از دست داده است. اکنون از هر ۵ایرانی، ۴نفر زیر خط‌فقر زندگی می‌کنند. فساد در بالاترین نقطهٔ خود است. همهٔ علائم نشان می‌دهد که مردم ایران آمادهٔ تغییر هستند. همهٔ علائم نشان می‌دهد که رژیم استبدادی حاکم بر ایران می‌داند که روزهایش به‌شمارش افتاده.

گزینش (رئیسی) به‌عنوان رئیس‌جمهور به‌روشنی با هدف سرکوب مخالفان در داخل و ارعاب مردم ایران برای به‌سکوت‌کشاندن آنها صورت گرفته است».

اکسپرس افزود: این کنفرانس با حضور حامیان ایران آزاد و تعدادی از مقامات فراحزبی ایالات متحده از جمله جوزف لیبرمن، سناتور پیشین و نامزد دمکراتها برای معاون رئیس‌جمهوری، مایکل موکیزی، هشتاد و یکمین وزیر دادگستری ایالات متحده، رابرت توریسلی سناتور پیشین دموکرات و ژنرال جیمز کانوی، سی و چهارمین فرمانده نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده برگزار شد و خواستار محاکمه رئیسی به‌جرم جنایت علیه بشریت شد.

اکسپرس در ادامه نوشت در بیانیه مشترک پرزیدنت بایدن، بوریس جانسون، صدراعظم مرکل و رئیس‌جمهور ماکرون در اجلاس سران گروه ۲۰: «به‌افزایش هشداردهنده امتناع (رژیم) ایران از همکاری با بازرسان هسته‌یی اشاره شده است. با این حال، این بیانیه افزود: ما متقاعد شده‌ایم که می‌توان به‌سرعت به تفاهم رسید».

اما پنس هشدار داد که موضع دولت بایدن این تهدید را در بر دارد که رژیم (ایران) را برای به‌آزمایش‌کشیدن ارادهٔ ایالات متحده جری کند.

اکسپرس سپس به‌نقل از انستیتوی مطالعات استراتژیک بین الملی می‌نویسد: «گزینش دستکاری شده ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری، نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در مرکز دستگاه حکومتی ایران تقویت خواهد کرد. این به نوبه خود تضمین می‌کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت کامل روابط منطقه‌یی را برعهده دارد و چشم‌انداز تشدید تلاش‌ها برای سنجش موازنه‌های قدرت منطقه‌یی در راستای منافع ایران را افزایش می‌دهد. از آنجایی که سپاه پاسداران برای شبکه نفوذ بین‌المللی خود و برنامه موشکی بالستیک دولت حتی بیش از پروژه هسته‌یی ارزش قائل است، احتمال دستیابی به یک توافق رضایت‌بخش برای توافق هسته‌یی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) محدود است. پنجره کاهش سرعت برنامه هسته‌یی ایران، در حال بسته شدن است. امنیت در خلیج‌فارس ضعیف خواهد بود».

گزارش این انیستیتو می‌افزاید: «دولت جدید رئیسی در ایران نیاز به لغو تحریم‌ها دارد، اما بعید است که برای دستیابی به آن، با کاهش عملیات نفوذ منطقه‌ای خود موافقت کند. تنشها با اسراییل به‌طور قطع افزایش می‌یابد. در این شرایط کشورهای خلیج‌فارس همزمان هم نگران تولید سلاح هسته‌یی توسط رژیم ایران و هم نگران جنگی برای جلوگیری از این اتفاق، هستند.

منبع: اکسپرس انگلستان: ۱۴۰۰۰۸۱۱

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/baedbc3b-d286-40bc-9746-7fa1ffd09d18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات