728 x 90

اوکراین پرونده سرنگون ساختن هواپیما را به دادگاه عدالت بین‌اللملی ارجاع می‌دهد

هواپیمای سرنگون شده اوکراینی
هواپیمای سرنگون شده اوکراینی

اوکراین پرونده سرنگون ساختن هواپیمای مسافری این کشور توسط رژیم آخوندها را به دادگاه عدالت بین‌المللی ارجاع می‌دهد.

سایت اوکرینفورم ۱خرداد ۹۹ نوشت: معاون وزیر امور خارجه اوکراین یوین ینین در مصاحبه با رادیو ارو پای آزاد گفت: اگر مذاکرت با رژیم ایران در مورد هواپیمای مسافری سرنگون شده به بن‌بست برسد ما مجبوریم به دادگاههای داوری بین‌المللی از جمله دادگاه عدالت بین‌المللی بازگردیم.

وی افزود: در صورت ارجاع این پرونده به دادگاه لاهه کشورهای کانادا انگلستان، سوئد، افغانستان، اوکراین را همراهی خواهند کرد.

در خبری دیگر رئیس پزشکی قانونی اوکراین گفته است: اجساد مسافران پرواز تهران-کیف بدون صندلی پیدا شده و این یعنی مسافران کمربند ایمنی را باز کرده و از جای خود بلند شده بودند. او این را نشانه وجود وحشت در کابین پیش از برخورد موشک می‌داند.

الکساندر رووین در مصاحبه با یک روزنامه اوکراینی گفته است: «وقتی هواپیما بلند می‌شود، همه مسافران باید کمربندهای ایمنی را ببندند. این قانون از ارتفاع دو هزار متری تا زمانی که هواپیما به ارتفاع هشت هزار متری می‌رسد باید اجرا شود و در نتیجه تا رسیدن به ارتفاع هشت هزار متری همه مسافران باید کمربندهایشان را ببندند».

این هواپیما پیش از رسیدن به ارتفاع هشت هزار متری ساقط شد.

رئیس پزشکی قانونی اوکراین ادامه داده است: «این در حالی است که اجساد مسافران این هواپیمابر روی زمین همه بدون صندلی بود. روشن‌تر بگویم اگر مسافران کمربندهایشان را بسته بودند، بایستی با صندلی به بیرون پرتاب می‌شدند. درست همان چیزی که در پرواز MH۱۷ مالزی [پروازی که بر اثر شلیک موشک بر فراز اوکراین سقوط کرد] روی داد. اما آن چیزی که ما در ایران دیدیم نشان می‌دهد که پیش از برخورد موشک به هواپیما داخل کابین وحشت و تشنج بوده است».

بنا بر برداشت الکساندر رووین، به‌دلیل وحشت و اضطرابی که در کابین وجود داشته، مسافران کمربند ایمنی را به‌رغم چراغ قرمز بسته‌ماندن کمربند، باز کرده و از صندلی خود بلند شده بودند. او می‌گوید که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد داخل کابین آتش‌سوزی شده بوده و دود سیاه از منافذ به بیرون آمده بوده است.

به گفته این مقام اوکراینی، بلافاصله پس از سقوط هواپیما و زمانی که هنوز مردم اجازه داشتند وارد منطقه سقوط هواپیما شوند، نیروهای ایران تمامی تکه‌های هواپیما را از محل سقوط جمع کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab3b9161-39b5-47d1-b613-cee9c95f0319"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات