728 x 90

انگلستان شرکت پرآورپارس رژیم آخوندی سازنده پهپاد را در ارتباط تأمین تسلیحاتی روسیه تحریم کرد

وزارت خارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان

انگلستان یک شرکت سازنده پهپاد و چند شخصیت حقوقی و حقیقی را در کشورهای مختلف را در ارتباط با تأمین تسلیحات و قطعات برای روسیه در جنگ علیه اوکراین تحریم کرده است.

در فهرست وزارت‌خارجه انگلستان ۲۵شرکت و شخص از ایران، ترکیه، بلاروس، اسلواکی، سوئیس، امارات و هم‌چنین روسیه از جمله شرکت پرآورپارس رژیم ایران دیده می‌شوند.

شرکت «پرآورپارس» و هفت نفر از مدیران و کارکنان آن در ماه فوریه امسال توسط ایالات متحده تحریم شده بودند.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان با اعلام تصمیم به تحریم این مؤسسات و اشخاص گفت که «تحریم‌های امروز توان نظامی روسیه برای ادامه تهاجم علیه اوکراین را کاهش بیشتری خواهد داد».

دو صادر‌کننده تجهیزات میکرو الکترونیک در ترکیه نیز در میان تحریم‌شدگان هستند.
بر اساس این تحریم‌ها، دارایی‌های این افراد در انگلستان مسدود می‌شود و مؤسسات مالی این کشور از ارائه خدمات به آنها منع شده‌اند.

 

در بیانیه وزارت‌خارجه انگلستان به‌تاریخ ۱۷مرداد آمده است
بزرگترین اقدام انگلستان دسترسی پوتین به تجهیزات نظامی خارجی را هدف قرار می‌دهد.
وزیر خارجه از ۲۵تحریم جدید علیه دسترسی پوتین به تجهیزات نظامی خارجی خبر داد.
اقدامات امروز با قطع دسترسی پوتین به تجهیزات نظامی خارجی به سیستم‌های دفاعی روسیه آسیب می‌رساند. از جمله تحریم شدگان عبارتند از:
- ۲ شرکت مستقر در ترکیه، TurkikUnion و Azu International، به‌دلیل نقش آنها در صادرات میکرو الکترونیک به روسیه که برای فعالیت نظامی روسیه در اوکراین ضروری است.
- شرکت بازرگانی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین Aeromotus مستقر در دبی به‌دلیل نقشش در تأمین پهپادها و قطعات هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه
- آشوت مکرتیچف، تبعه اسلواکی، به‌دلیل مشارکت در یک معامله تسلیحاتی بین جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) و روسیه
- آنسلم اسکار اشموکی، تبعه سوئیس، برای نقشش در بخش خدمات مالی روسیه، از جمله از طریق کار به‌عنوان رئیس دفتر مسکو DuLac Capital Ltd.
- ما هم‌چنین در حال انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با حمایت رژیم ایران و بلاروس از ارتش روسیه هستیم. انگلستان قبلاً بلاروس را به‌دلیل تداوم تسهیل فعالانه تهاجم روسیه به اوکراین تحریم کرده است و از نقش بی‌ثبات کننده ایران در امنیت جهانی، از جمله از طریق تحریم علیه تأمین کنندگان ایرانی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) که توسط روسیه برای هدف قرار دادن غیرنظامیان اوکراینی استفاده می‌شود، انتقاد کرده است. تحریم‌های امروز عبارتند از:
افراد و نهادهای رژیم ایران که در تحقیق، توسعه و تولید پهپاد برای سپاه پاسداران نقش دارند.
- ارتباط سازمانهای دفاعی بلاروس با ساخت فناوری نظامی برای رژیم بلاروس، که مستقیماً جنگ غیرقانونی پوتین را تسهیل کرده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cd82400-2dcd-4aca-b566-030a50b98505"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات