728 x 90

انهدام انبار مهمات حزب‌الله لبنان در فرودگاه نظامی دُبعه در حومه حمص

حمله هوایی به سوریه - عکس از آرشیو
حمله هوایی به سوریه - عکس از آرشیو

به گزارش دیدبان حقوق‌بشر، موشکهای اسراییل یک انبار مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان را در فرودگاه نظامی دُبعه در حومه حمص منهدم کردند.

در عین‌حال، بر اساس گزارش رویترز، پدافند هوایی رژیم اسد حمله اسراییل را بر فراز حمص رهگیری کرد که منجر به تلفات و خسارت مادی شد. ارتش اسراییل از اظهارنظر خودداری کرد.

دیدبان حقوق‌بشر روز شنبه ۹اردیبهشت نوشت: موشکهای اسراییل یک انبار مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان را در فرودگاه نظامی دُبعه در حومه حمص منهدم کردند که در نتیجه انفجار مهمات ذخیره شده در این انبار صدای انفجارهای مهیب شنیده شد و هم‌چنین آتش‌سوزی در محل مشاهده شد. تاکنون اطلاعاتی در مورد تلفات این حادثه دریافت نشده است. شایان ذکر است که اسراییل برای دومین بار در آوریل امسال فرودگاه دبعه در استان حمص را هدف قرار داد، موشکهای اسراییلی در دوم آوریل، پایگاههای نظامی نیروهای رژیم و شبه‌نظامیان ایرانی را در حمص، جایی که یک انبار تسلیحات متعلق به شبه‌نظامیان «حزب‌الله» لبنان بود، هدف قرار دادند.

خبرگزاری رویترز در همین روز به‌نقل از رسانه‌های رژیم اسد این حمله اسراییل را تأیید کردند و نوشتند: رسانه‌های دولتی سوریه می‌گویند پدافند هوایی سوریه حمله اسراییل را بر فراز حمص رهگیری کرد.
رسانه‌های رسمی روز جمعه اعلام کردند که پدافند هوایی سوریه یک حمله موشکی اسراییل را بر فراز حومه حمص رهگیری کرد که منجر به زخمی شدن ۶ سرباز و وارد شدن خسارت مادی شد. ارتش اسراییل از اظهارنظر خودداری کرد.
این حمله حوالی ساعت ۲۱:۳۳ رخ داد (۱۸۳۳ GMT). ، خبرگزاری رسمی سوریه به‌نقل از یک منبع نظامی گزارش داد. این منبع گفت: «اسرائیل از سمت منطقه نظامی التنف با شلیک موشک به سمت فرودگاه نظامی تی ۴ در منطقه مرکزی تهاجم هوایی کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/773f28f1-2e83-42b5-b34f-7c9a3ceeef63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات