728 x 90

انقلابیون میدان تحریر: ما با پدیده‌ای بسیار بدتر از کرونا مواجهیم

میدان خلانی بغداد- عکس از آرشیو
میدان خلانی بغداد- عکس از آرشیو

تلویزیون اسکای نیوز روز ۲۴اسفند۹۸ در تهیه گزارشی از میدان تحریر بغداد و مصاحبه با جوانان  قیام‌کننده گفت: شهروندانی که در میدان تحریر بودند گفتند:

  • ما تظاهر کنندگان با پدیده‌ای بسیار بدتر از کرونا مواجهیم.
  • ما با شلیکهای جنگی مواجه شده‌ایم و کلی شهید داده‌ایم کرونا شدید تراز گلوله‌هایی نیست که به طرف ما شلیک شد.
  • ما از سال ۲۰۰۳ به اینطرف به یک کرونای بزرگتر مبتلا شده‌ایم که احزاب سیاسی (وابسته به رژیم ایران) است.
  • تعداد مبتلا به کرونا در عراق که تابه‌حال ۲۶نفر بوده باید بگوییم که تماماً اینها از ایران آمده‌اند.

 

یک شهروند: ما از سال ۲۰۰۳به اینطرف به یک کرونای بزرگتر مبتلا شده‌ایم منظور احزاب سیاسی است که خیلی بیش از این بیماری برای ما خرابی به بارآورده و ما را اذیت کرده است.

شما از همان ابتدا با ما در اینجا بوده‌اید بنابراین ویروس کرونا در مقابل آن تاثیرش ناچیز است اکیپ های پزشکی اینجا حضور دارند و دائما اینجا نشست می‌گذارند و مردم را نسبت به این بیماری توجیه می‌کنند اما اگر بخواهید علت گسترش این تعداد در عراق که تابه‌حال ۲۶نفر بوده را بدانید باید بگوییم که تماماً اینها از ایران آمده‌اند.

 

یک شهروند تظاهر کننده: باید آنها بدانند که این چیزها عراقیان را نمی‌تواند از دور خارج نماید و امروز به‌رغم این بیماری در تمامی استانها فعالیت و تظاهرات برپاست و نمی‌تواند ما را از حضور در میدانهای اعتراض بازدارد.

 

یک تظاهر کننده: باید گفت که سیاسیون می‌خواهند که با اینکار روی تظاهرات تاثیر بگذارند واز حضور مردم بکاهند اما باید بگوییم که ما اراده کرده‌ایم در صحنه بمانیم واگر چه مقداری از تعدادمان کم شده اما به کیفیت‌مان افزوده شده است وبا همین اراده می‌توانیم بقیه را نیز به میدان بازگردانیم و آنها که در مورد ما این‌طور رفتار کردند را بهمراه بیماری‌شان پس برانیم. بنابراین باید بگوییم که این بیماری و سیاسیون یک سمت وسو دارند چرا که اگر آنان بواقع سیاسیون واقعی بودند می‌بایست به‌جای مرض،سلامتی می‌آوردند. بهداشت می‌آوردند.

 

یک خانم شهروند: ما که از این بیماری نمی‌ترسیم بیماری راه پیشگیری دارد از ماسک استفاده می‌کنیم وهر اقدام ضروری دیگر را بکار خواهیم گرفت وبا شستشوی بیشتر اما بالاتر از این بگویم اصلاً فرض کن ما مبتلا هم بشویم اما هدف بالاترمان میهنمان است مگر می‌شود به‌خاطر بیماری از کارمان دست بکشیم این‌که خیلی برای ما پیش پا افتاده است ما به‌خاطر بیماری که نباید ضعف نشان بدهیم.

 

یک تظاهر کننده: تعدادی در حال پخش ماسک در بین تظاهر کنندگان هستند تا آنها را از ابتلا به بیماری مصون نگاهدارد اما کسی که در تظاهرات شرکت می‌کند می‌داند که به‌دنبال یک هدف بالاتر است و آن میهنی آزاد و مستقل و امن است و مشکلش این نیست که الآن ویروس به او سرایت می‌کند.

 

یک شهروند تظاهر کننده: واقعیت این است که ما تظاهر کنندگان با پدیده‌ای بسیار بدتر از کرونا مواجهیم ما با صحنه‌های متعدد شلیک جنگی مواجه شده‌ایم و تابه‌حال کلی شهید داده‌ایم کرونا که شدید تراز گلوله جنگی نیست که به سمت ما تابه‌حال شلیک شده است هم‌چنین آدم‌ربایی و دستگیریها و شکنجه و تمام شیوه‌های آزار و اذیت که بکار گرفته می‌شود ما تظاهر کنندگان با آن مواجه شده‌ایم و صریح بگویم ما مطلقاً این ویروس برایمان اهمیتی ندارد و ما را باز نمی‌دارد الحمدلله اینجا آفتاب هست و همه چیز را پاک می‌کند بنابراین تا محقق شدن خواست‌هایمان باقی خواهیم ماند تا این دارو دسته حاکم و فاسد را کنار بزنیم.

 

حیدرالاسدی: ۵ماه تظاهرات و اعتراضات تمامی تلاشها برای خاموش کردن آن با شکست مواجه شده و نتوانسته تظاهر کنندگان را به سازش وادارد اگر چه ویروس کرونا وارد شده از مرز مقداری از آمار جمعیت را تحت تاثیر قرار داده و موقتاً آنرا کند کرده باشد اما با ایستادگی همین تعداد هم‌چنانکه تابه‌حال نشان داده روی روند کار سیاسی و حکومت به‌طور مشخص تاثیر‌گذار بوده است. این صحنه‌هایی که اینجا دیدیم مثل بقیه صحنه‌های بقیه استانهای عراق است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/617cea70-dd56-47f4-aaf2-dd004b685236"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات