728 x 90

انفجار پهپادهای انتحاری ساخت رژیم ایران کی‌یف را تکان داد

حمله روسیه به کی‌یف با پهپادهای انتحاری رژیم ایران
حمله روسیه به کی‌یف با پهپادهای انتحاری رژیم ایران

نیویورک تایمز روز دوشنبه ۲۵مهرماه در گزارشی از حمله روسیه با پهپادهای ساخت رژیم ایران به پایتخت اوکراین نوشت: انفجار پهپادهای ایرانی «انتحاری» کی‌یف را تکان داد. روسیه بامداد دوشنبه با استفاده از پهپادهای انفجاری ساخت رژیم ایران به شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین حمله کرد.

این حمله یک هفته پس از آن‌که روسیه رگبار موشکی مرگباری را علیه پایتخت و دیگر شهرهای اوکراین شلیک کرد که منجر به کشته شدن حداقل ۱۹نفر گردید انجام شده است...

 

در همین روز خبرگزاری رویترز نوشت: اتحادیه اروپا ۱۵۰۰۰سرباز اوکراینی را آموزش می‌دهد و بودجه تسلیحاتی بیشتری را برای کی‌یف تأمین می‌کند.

انتظار می‌رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در لوکزامبورگ بر سر مأموریت آموزش ۱۵۰۰۰ سرباز اوکراینی از ماه آینده و ۵۰۰میلیون یورو بودجه اضافی برای تحویل تسلیحات به کی‌یف به توافق برسند.

وزیران هم‌چنین احتمالاً به‌دلیل سرکوب اخیر تهران علیه معترضان، تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع خواهند کرد و نگاهی تازه به روابط اتحادیه با چین خواهند داشت و راه را برای موضع بالقوه سخت‌تر در قبال پکن هموار می‌کنند.

 

سی بی اس نیوز آمریکا روز دوشنبه ۲۵مهر نوشت: مرکز کی‌یف برای دومین هفته متوالی توسط انفجارها لرزید.

کی‌یف، اوکراین - روز دوشنبه یک هفته پس از آن که روسیه حملات هوایی گسترده و هماهنگ در سراسر کشور را ترتیب داد، چندین انفجار مهیب مرکز پایتخت اوکراین را لرزاند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گفت که منطقه مرکزی شوچنکو در پایتخت مورد حمله قرار گرفته است و از ساکنان خواست تا پناه بگیرند.

به گزارش سرویس خبری رویترز، وی گفت چندین ساختمان مسکونی در آتش سوخته و امدادگران در محل حضور دارند...

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در پستی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت نیروهای روسیه با پهپادهای شاهد ایرانی کیف را مورد حمله قرار دادند...

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او گفت: «روس‌ها فکر می‌کنند که این به آنها کمک خواهد کرد، اما این نشان دهنده استیصال آنها است.

روسیه در هفته های اخیر بارها از پهپادهای انتحاری ایران برای هدف قرار دادن مراکز شهری و زیرساخت‌ها از جمله نیروگاه‌ها استفاده کرده است...

 

 

توئیت ریچارد گیسفورد خبرنگار آی تی وی انگلستان، ۲۵مهرماه

شهردار کی‌یف از وقوع دو انفجار دیگر در مرکز شهر صبح امروز خبر داد. ویتالی کلیچکو تصاویری از بقایای یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی کامیکازی از یکی از سه حمله قبلی در حدود ساعت ۰۶۳۰ (محلی) را به اشتراک می‌گذارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a1f028d-6fb6-4de9-8b89-8d60304d410c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات