728 x 90

انفجارهای شدید و انهدام انبار مهمات در ساحل سوریه توسط اسراییل

انهدام انبار مهمات در ساحل سوریه
انهدام انبار مهمات در ساحل سوریه

به گزارش العربیه، اسرائیل، روز پنجشنبه  ۱۲ مهر بار دیگر حملات هوایی به سوریه را از سر گرفت و طی آن یک انبار مهمات در منطقه جبله در ساحل سوریه را هدف قرار داد.

رسانه‌های سوری، بامداد پنجشنبه اعلام کردند که صدای انفجارهایی در استانهای لاذقیه و طرطوس، واقع در غرب سوریه، شنیده شده است.

به‌گفته «دید‌بان حقوق‌بشر سوریه»، پهپادهایی که هنوز مشخص نیست از داخل خاک سوریه یا از سمت دریا برخاسته‌اند، حملات هوایی‌ای انجام دادند که یکی از انبارهای مهمات را در نزدیکی شهر جبله در استان لاذقیه و در مجاورت بزرگترین پایگاه هوایی روسیه در سوریه هدف قرار دادند. این حملات منجر به تخریب کامل انبار و انفجارهای گسترده‌یی شد.

هم‌چنین این گزارش اشاره می‌کند که قایق‌های جنگی در دریا و پروازهای نظامی که احتمالاً اسراییلی بودند، در جریان این حملات حضور داشتند. طبق گزارشها، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه و نیروهای روسیه برای بیش از ۴۰ دقیقه تلاش کردند تا موشکها را دفع کنند.

این حملات پس از آن صورت گرفت که اسراییل روز چهارشنبه یک ساختمان مسکونی در دمشق را بمباران کرد که در نتیجه آن سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

هم‌چنین این حملات چند روز پس از یک سری حملات هوایی در روز دوشنبه علیه دمشق و مناطق اطراف آن رخ داد. در شامگاه یکشنبه نیز یک پهپاد اسراییلی با موشکهای قدرتمند یک ویلا متعلق به نیروی چهارم ارتش سوریه را در نزدیکی شهر یعفور در حومه دمشق هدف قرار داد، هر چند گزارشها حاکی از آن است که در این حمله خسارت‌های جانی گزارش نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/703050ef-0164-4d85-bfd7-5e37bafe3302"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات