728 x 90

انعکاس محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام۶۷ در دادگاه دورس در سایت بالکان اینسایت آلبانی

دادگاه دورس در آلبانی
دادگاه دورس در آلبانی

اعضای اپوزیسیون در آلبانی درباره جنایات علیه بشریت در ایران شهادت می‌دهند

سایت بالکان اینسایت: محاکمه یک مقام سابق ایرانی متهم به جنایت علیه بشریت که در سوئد دستگیر شده است، به آلبانی منتقل شده است، جایی که تعدادی از اعضای یک گروه مخالف تبعیدی ایرانی در آنجا شهادت خواهند داد.

-بالکان اینسایت - محاکمه جنایات جنگی یک مقام سابق ایران به آلبانی منتقل می‌شود.

محاکمه حمید نوری به‌خاطر نقشی که در قتل‌عام حامیان اپوزیسیون در ایران در ۱۹۸۸ داشته به آلبانی منتقل شده است که چندین نفر از اعضای یک اپوزیسیون تبعیدی مستقر هستند. (سایت بالکان اینسایت آلبانی ۲۰ آبان).

 

 

دادگاه محاکمه جنایات جنگی یک مقام سابق ایرانی به آلبانی نقل مکان می‌کند

توئیت بالکان اینسایت: دادگاه به اتهام نقش داشتن حمید نوری در قتل‌عام حامیان مخالفان در ایران در سال ۱۹۸۸ به آلبانی منتقل شد، جایی که چند تن از اعضای یک گروه مخالف تبعیدی مستقر در آنجا شهادت خواهند داد.

محاکمه یک مقام سابق ایرانی متهم به جنایت علیه بشریت، که در سوئد دستگیر شده، به آلبانی منتقل شده است، جایی که چند تن از اعضای یک گروه اپوزیسیون تبعیدی ایرانی، مجاهدین خلق ایران، MEK مستقر در آلبانی از سال ۲۰۱۳، شهادت خواهند داد.
حمید نوری در جریان اعدام‌های دسته‌جمعی گروه اپوزیسیون ایران در سال ۱۹۸۸ دستیار دادستان بود. وی در سال ۲۰۱۹در سوئد دستگیر شد. وی به جنایات جنگی متهم است. سازمان ملل در سال ۲۰۱۸این کشتار را ' جنایت علیه بشریت' خواند (؟؟ سازمان ملل قتل‌عام را جنایت علیه بشریت اعلام نکرده).
اولین جلسه دادگاه در دورس، آلبانی، روز چهارشنبه آغاز شد. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که هفت عضو مجاهدین خلق شهادت خواهند داد و شهادت آنها برای این پرونده حیاتی است.
فریده گودرزی به رسانه‌ها گفت که در سال ۱۳۶۲ در ایران دستگیر شد: «زیرا هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران بودم و به مدت شش سال در زندان بودم. گودرزی یکی از اعضای مجاهدین خلق گفت: من شاهد کشتار سال۱۹۸۸ در ایران بودم که ۳۰۰۰۰نفر اعدام شدند و ۹۰درصد آنها اعضای سازمان مجاهدین بودند.
وی با نشان دادن عکسی از برادرش که او نیز اعدام شده بود، افزود: تابستان ۱۳۶۷در مدت ۲۰روز همه زندانیان سیاسی را مقابل کمیته مرگ گذاشتند و ۹۰درصد آنها را اعدام کردند. بیشتر منابع تعداد قربانیان را نزدیک به ۵۰۰۰نفر اعلام کردند.
به گزارش بی‌بی سی، نوری اولین مقام سابق ایرانی است که به‌خاطر آنچه در ایران در سال ۱۹۸۸ رخ داد محاکمه می‌شود.
در این بیانیه آمده است: 'پیش از این هیچ‌کس به‌دلیل اعدام دسته‌جمعی و شکنجه زندانیان سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸تحت تعقیب کیفری قرار نگرفته است. حمید نوری دستگیر و بعداً به‌خاطر نقشش متهم شد که او آن را انکار می‌کند. '
این اعدامها به دستور رهبر وقت ایران در اواخر جنگ ایران و عراق صادر شد.(سایت بالکان اینسایت۲۰آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6d9ffd3-e9ee-4319-93b4-723f65884e88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات