728 x 90

انتقال ۱۴زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ به بند تنبیهی و قطع ارتباطات آنها با خانواده‌هایشان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

انتقال ۱۴زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ به بند تنبیهی و قطع ارتباطات آنها با خانواده‌هایشان

فراخوان برای نجات جان آرمان عبدالعالی یک زندانی زیر اعدام که از ۱۷سالگی در زندان بوده است

دژخیمان رژیم آخوندی، آرمان عبدالعالی، که در سال۱۳۹۲در ۱۷سالگی به اتهام قتل بازداشت شده است را پس از ۸سال زندان صبح امروز جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل کردند و گفته می‌شود قرار است روز چهارشنبه ۲۱مهرماه اعدام شود.

از سوی دیگر در پی ضرب و شتم تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در بند۲ زندان تهران بزرگ، ۱۴تن از زندانیان سیاسی را به بند ۱ تیپ ۲ موسوم به بند «دربسته» منتقل نمودند. این بند از شرایط بسیار بدتری نسبت به بقیه زندان برخوردار است و بند تنبیهی محسوب می‌شود.

روز جمعه ۱۶مهرماه شماری از مزدوران اجیرشده توسط رئیس زندان و مأموران امنیتی و اطلاعاتی، با چاقو و قمه و پنجه‌بکس به زندانیان سیاسی حمله‌ور شده و شماری از آنها از جمله اکبر باقری، پویا قبادی، شاپور احسانی‌راد، اسماعیل گرامی و اکبر فراجی را به‌شدت مجروح و مصدوم نمودند.

در همین‌حال از روز یکشنبه ۱۸ مهرماه، تماس زندانیان سیاسی زندان‌ بزرگ تهران با بیرون قطع شده است و زندانیانی که توسط مزدوران اجیرشده رئیس بند ۲زندان مضروب و مجروح شده بودند امکان خبررسانی حول وضعیت خودشان را ندارند.

مقاومت ایران دبیرکل، شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه آرمان عبدالعالی فرا می‌خواند و بار دیگر بر ضرورت بازدید یک هیات بین‌المللی از زندانهای ایران و ملاقات با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مهر۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b297c85-3290-465d-8ffc-4b87ab51b03c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات