728 x 90

انتشار و شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلستان و قطع پروازهای بسیاری کشورها در صدر اخبار جهان قرار گرفت

قطع پروازها به انگلستان
قطع پروازها به انگلستان

انتشار و شیوع نوع جدید ویروس کرونا که انگلستان را در بر گرفته است، قطع پروازها و ترددات بسیاری کشورها با انگلستان، و دیده شدن نمونه‌های ویروس جدید در ایتالیا و دانمارک و هلند در صدر خبرها قرار گرفته و موضوعات دیگر را تحت‌الشعاع قرار داده است. گفته می‌شود در لندن تاکنون نوع جدید ویروس یک چهارم مبتلایان را فراگرفته است. وزیر بهداشت انگلستان می‌گوید این نوع جدید غیرقابل مهار است و باید آن را افسار بزنیم.

خبرگزاری رویترز از بسته بودن راههای ارتباطی بین کشورهای اروپایی و انگلستان خبر داد و نوشت: «وضعیت در جاده‌ها فاجعه‌بار است و کامیونها پشت مرز مانده‌اند».

فرانسه و بلژیک راههای دریایی و زمینی، شامل راه‌آهن، به‌کانال مانش و بریتانیا را هم مسدود کرده‌اند.

هلند، ایتالیا، ایرلند، سوئیس، کانادا، آرژانتین، پرو، کلمبیا و شیلی تمام پروازها به‌انگلستان را متوقف کرده‌اند.

اولین کسی که خارج از انگلستان به ویروس جدید مبتلا شده در ایتالیا شناسایی و در رم قرنطینه شده است.

بر شمار کشورهایی که پرواز و تردد به انگلستان را متوقف کرده‌اند افزوده می‌شود. هنگ‌کنگ، هند، بلغارستان و ترکیه در این شمارند.

- امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت با در نظر گرفتن پیدا شدن ویروس جدید و جهش یافته کرونا در انگلستان، مردم فرانسه باید هوشیاری خود را در مورد وضعیت کووید۱۹ افزایش دهند. تلویزیون «بی.اف.ام» فرانسه تصاویری از امانوئل ماکرون را در قرنطینه هنگام صحبت در نشست وزیران نشان داد.

-در انگلستان محدودیتهای بسیار شدید نزدیک به‌تعطیلی کامل اعلام شده است. موضوع محدودیتها و بسته شدن راه کشورهای اروپایی به‌انگلستان، در جلسه اضطراری دولت بریتانیا مورد بررسی قرار گرفت.

-دولت استرالیا اعلام کرد که گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا در استرالیا هم ردیابی و دیده شده است. قطع پروازها به انگلستان توسط هنگ کنگ و هند نیز مؤید همین موضوع است.

-در آمریکا، دولت و دو کمپانی عظیم داروسازی واکسیناسیون را از کادر پرستاری و درمانی و خانه سالمندان شروع کردند. رهبران احزاب جمهوریخواه و دموکرات بر سر ۹۰۰میلیارد دلار بودجه کمکی به مردم این کشور به توافق رسیدند. در این بودجه بسیاری از مردم پول را به‌طور مستقیم از دولت دریافت می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3d3b888-5983-4177-bcb9-ea4a66e0b77e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات