728 x 90

ان.بی.سی: حمله سایبری آمریکا به کشتی جاسوسی رژیم ایران

ناو آمریکایی - عکس از آرشیو
ناو آمریکایی - عکس از آرشیو

شبکه خبری ان.بی.سی در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۲۶ بهمن به‌نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا به‌تازگی به یک کشتی نظامی جمهوری اسلامی که در دریای سرخ و خلیج عدن در حال جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات کشتی‌های باری به نفع شبه‌نظامیان حوثی بوده، حمله سایبری کرده است».
به گزارش ان.بی.سی این حمله سایبری که در هفته گذشته انجام شده، بخشی از واکنش دولت آمریکا به حمله پهپادی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بوده که اواخر ماه گذشته منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکای و زخمی شدن دهها تن دیگر در اردن بوده است.

ان بی سی (NBC) گزارش داد که هدف از این عملیات، جلوگیری از توانایی کشتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شبه‌نظامیان حوثی در یمن بود.

 

سایت العربیه روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه از حمله سایبری آمریکا به کشتی تجسسی ایرانی فراهم‌کننده پوشش اطلاعاتی برای حوثی‌ها خبر داد. به گفته ناظران استقرار کشتی ایرانی بهشاد در منطقه ساحلی جیبوتی در مجاورت با پایگاه نظامی دریایی چین، با هدف دور ساختن آن از هر گونه حمله احتمالی آمریکا صورت گرفته است.

بنا بر اعلام سه مقام آمریکایی ایالات متحده اخیراً یک کشتی نظامی ایران که به نفع حوثی‌ها در حال جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی درباره کشتی‌های تجاری در حال تردد در دریای سرخ و خلیج عدن بود را هدف حمله سایبری خود قرار داده است.

به گفته این سه مقام آمریکایی این حمله سایبری آمریکا بیش از یک هفته پیش و به‌عنوان بخشی از پاسخ دولت آمریکا به حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق به پایگاه «تی ۲۲» در مرز اردن و سوریه که به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر در اواخر ماه گذشته میلادی منجر شده بود، صورت گرفته است.

 

شایان ذکر است که مقامات آمریکایی معمولاً جزئیات عملیات سری انجام شده توسط این کشور و از جمله آن حملات سایبری را علنی نمی‌کنند و در این راستا از ارائه جزئیاتی درباره کشتی تجسسی ایران مورد ظن خود خودداری می‌کنند.

بنا بر داده‌های سایت‌های ردیابی حرکت کشتی‌ها از ژانویه گذشته و به‌دنبال بالا‌گرفتن تهدیدها، کشتی ایرانی «بهشاد» به نزدیکی بندر جیبوتی و در نزدیکی پایگاه نظامی دریایی چین در سواحل جیبوتی مستقر شده است.

ناظران احتمال می‌دهند که استقرار کشتی بهشاد ایران در این منطقه ساحلی جیبوتی و در مجاورت با پایگاه نظامی دریایی چین، با هدف دور ساختن آن از هر گونه حمله احتمالی آمریکا صورت گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f257192-5804-421d-a8c5-a4352eab586e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات