728 x 90

امروز سفره مردم به رفع تحریم و مذاکره گره نخورده! «بلکه آنها خود سفره هستند!»

جنازه برجام
جنازه برجام

سفره‌ای که از تحریم نانی ندارد! عنوان مطلبی در روزنامه حکومتی مستقل به ‌تاریخ ۲۲آذر است که با هشدار به بحرانهای کمرشکن که از هر سو نظام را احاطه کرده است، به گفتاردرمانیها و تناقض‌گوییهای آخوند رئیسی در مورد تحریم‌ها حمله کرده است.

مستقل نوشت: دولت سیزدهم که برآیند دولت پنهان و مخالفان دولت قبل است، حالا که خود عهده‌دار امور شده و متوجه عمق قضیه و مشکلات گشته‌اند، با این‌که از پاره کردن توافق برجام و عدم مذاکره با غرب که وعده داده بودند، عقب‌نشینی کرده‌اند، ولی برای حفظ ظاهر و عدم اعتراف به اشتباهات، سعی می‌کنند با بازی با کلمات کمی از آن فشارها و انتظارات خود ایجاد کرده برهند. .
... به جای «برجام» می‌گویند؛ «توافق هسته‌ای» یا با قبول اصل گفتگو با غرب، از «مذاکره عزتمندانه» جایگزین «مذاکره ذلیلانه» نام برده و سعی در کاستن از حساسیت آن دارند.
... رئیسی گریزی به تحریم زده و اظهار داشتند: «ما نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم» جمله‌ای کلیشه‌ای و تکراری...
تمام این موارد اگر تأثیر تحریم نیست، پس نشانه چیست؟ تا چندماه پیش مشکلات را متوجه ناکارآمدی و انتخاب بد مردم می‌دانستید. ولی با یکدست شدن قدرت، در یک فقره از ترس احتمال عدم توافق احیای برجام، دلار از ۲۵هزار به ۳۱هزار تومان افزایش می‌یابد و نشان می‌دهد که تحریم‌ها چقدر اثرگذار هستند. آقایان! امروز سفره مردم به رفع تحریم و مذاکره گره نخورده، بلکه آنها خود سفره هستند! همه مردم ایران نانشان تحت تأثیر آن است؛ با این تفاوت که، بیشتر مردم دستشان از این سفره کوتاه گشته و در مقابل، اقلیتی وابسته وسط سفره نشسته و نان مردم خورده و با سهمشان کاسبی می‌کنند. (روزنامه حکومتی مستقل ۲۲ آ‌ذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e87a7b0-e8d2-4573-b946-fe258b366ef2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات