728 x 90

توفان حاره‌ای شاهین خسارات شدیدی به قایق‌های پسابندر شهرستان دشتیاری وارد کرد + توئیت خانم مریم رجوی

توفان حاره‌ای شاهین
توفان حاره‌ای شاهین

توئیت خانم مریم رجوی:

 

توفان حاره‌ای شاهین در دریای عمان روز شنبه با سرعت حداقل۱۱۰ کیلومتر در ساعت و با امواجی به ارتفاع تا ۳ متر به سواحل سیستان و بلوچستان رسید و خسارات شدیدی به قایق‌های پسابندر شهرستان دشتیاری وارد کرد.(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۰مهر)

این توفان بزرگ دریایی که در دو دهه گذشته سابقه نداشته است، همراه با بارشهای شدید تا ۳۰۰ میلیمتر تا روزهای آینده ادامه خواهد داشت و دست کم۸ شهرستان را استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در اولین مرحله این طوفان، بر اثر بیش از ۲.۵سانتیمتر بارش باران، سیلاب جاده مرز بین‌المللی ریمدان را مسدود کرد و کوچه و خیابانهای چابهار را آب فرا گرفت.

کارشناسان تأکید می‌کنند که روستاهای "لکی"و"آپکان"در بخش مرکزی چابهار باید پیش از این تخلیه می‌شدند چرا که در معرض خطر سیل شدید قرار دارند و خطراتی جبران‌ناپذیر اهالی این دو روستا را تهدید می‌کند. اما با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی، کارگزاران حکومتی برای تخلیه این روستاها و اسکان مردم به نقاط امن تاکنون چاره‌ای اتخاذ نکرده‌اند.

این در حالی است که شدت یافتن بیشتر توفان و خطر امواجی به بلندی چهار متر در دریا نیز محتمل است و توفان و بارشهای شدید و سیل‌آسا تا ۲۴ساعت آینده سواحل استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه چابهار را تهدید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc077a32-a724-42c8-9ee6-2f3291c398ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات